طرز تهیه فالوده کرمانی

در این مطلب از مجله اشپزی تاپ کوکینگ شما را با طرز تهیه فالوده کرمانی خوشمزه آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

فالوده یکی از نوشیدنی های خنک فصل تابستان است که طرفداران زیادی دارد معروف ترین ان فالوده شیرازی است که بسیار خوشمزه است و از رشته های ماشینی تهیه می شود اما فالوده کرمانی از نشاسته تهیه می شود و دانه ای است و به همراه عرقیات معطر گلاب و چاشنی هایی همچون سیروپ البالو و .. سرو می شود اگر شما هم دنبال نوشیدنی خنک و راحت برای گرما هستید پیشنهاد می کنم در ادامه با طرز تهیه فالوده کرمانی با ما همراه باشید.

طرز تهیه فالوده کرمانی
طرز تهیه فالوده کرمانی

مواد لازم

  • نشاسته گل ۱ پیمانه
  • اب ۶ پیمانه
  • شکر ۲ پیمانه
  • تخم شربتی ۱ قاشق غذاخوری
  • خاکشیر ۱ قاشق غذاخوری
  • گلاب ۴ قاشق غذاخوری
  • زعفران کمی به دلخواه

طرز تهیه

مرحله اول: در ابتدا شربت فالوده را به این صورت اماده کنید شکر را به همراه دو لیوان اب درون یک قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید تا بجوشد سپس گلاب یا عرق هل را به شربت اضافه کنید و ۱۰ دقیقه زمان دهید تا به قوام برسد سپس شعله را خاموش کنید.

مرحله دوم: خاکشیر و تخم شربتی را به همراه کمی اب درون کاسه بریزید و اجازه دهید خیس بخورد.

مرحله سوم: حالا نوبت اماده کردن فالوده است برای این کار نشاسته را به همراه ۴ لیوان اب داخل قابلمه بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید و مدام هم بزنید تا ته نگیرد پس از ۱۵ دقیقه شعله را خاموش کنید.

مرحله چهارم: درون یک کاسه بزرگ اب و یخ بریزید و روی کاسه یک صافی با سوراخ های ریز قرار دهید حالا نشاسته را به ارامی و طی چند مرحله درون صافی بریزیدو با لیسک از سبد رد کنید تا داخل ظرف اب و یخ بیوفتد و گلوله گلوله شود.

مرحله پنجم: پس از اینکه همه نشاسته ها را به همین شکل داخل اب و یخ ریختید دوباره مواد را از صافی رد کنید تا فقط دانه های فالوده باقی بماند حالا شربتی که از قبل اماده کردید را به فالوده اضافه کنید.

مرحله ششم: پس از اضافه کردن شربت به فالوده تخم شربتی و خاکشیر خیس شده را به مواد اضافه کنید و در اخر زعفران دم کرده را به دلخواه به فالوده اضافه کنید و به مدت ۶ ساعت در یخچال قرار دهید تا خنک شود سپس نوش جان کنید.