بورانی سیب زمینی

در این مطلب از مجله گردشگری تاپ کوکینگ شما را با بورانی سیب زمینی خانگی و خوشمزه آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

بورانی یک پیش غذا یا چاشنی غذا است که در سفره غذای ما ایرانیان حضور پر رنگی دارد. بورانی ها از ترکیب سبزیجات پخته و ماست چکیده تهیه می شوند. هر خوراکی که با سیب زمینی تهیه می شود بسیار لذیذ می شود درست کردن این بورانی سیب زمینی بسیار آسان است و ظاهر شیکی هم  دارد. این غذا سرشار از کربوهیدرات است و از مواد غذایی بدون گلوتن است و برای کودکان بسیار مناسب است. در ادامه با آموزش کامل طرز تهیه بورانی سیب زمینی خوشمزه همراه ما باشید.

بورانی سیب زمینی

مواد لازم برای تهیه بورانی

  • سیب زمینی بزرگ ۱۰۰ گرم
  • ماست ۱٫۵ لیوان
  • زیره سیاه ۱ قاشق مربا خوری
  • روغن زیتون ۴ قاشق غذا خوری
  • نمک و فلفل به مقدار لازم
  • گشنیز ۲ قاشف غذاخوری (برای تزیین)

طرز تهیه

ابتدا برای تهیه بورانی سیب زمینی خوشمزه ، سیب زمینی ها را در ظرفی پخته و کنار بگذارید تا خنک شوند، سپس پوست آنها را بگیرید و خرد کنید. ماست را با نمک و فلفل مخلوط کرده و همه مواد را کنار بگذارید.

در این مرحله تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید و چهار قاشق روغن زیتون در آن بریزید تا داغ شود. زیره را در تابه بریزید و کمی تفت دهید، سپس سیب زمینی های آماده شده در مرحله قبل را اضافه کنید تا با زیره مخلوط شوند و طعم زیره را به خود بگیرند.

خواندن
طرز تهیه کباب سرداشی همدانی ، خوشمزه و مجلسی

حالا زیر اجاق را خاموش کرده و مواد را کنار بگذارید تا کاملا خنک شوند. پس از این که مواد خنک شد، آن ها را به ترکیب ماست، نمک و فلفل اضافه کنید. میتوانید بورانی خود را با گشنیز تزیین کنید؛ غذای شما آماده است، نوش جان.

بورانی سیب زمینی