طرز تهیه املت پیاز

در این مطلب از مجله اشپزی تاپ کوکینگ شما را با طرز تهیه املت پیاز خوشمزه آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

املت ها جزو صبحانه های محبوب ایرانیان هستند و انواع مختلفی مانند املت گوجه، املت قارچ، املت ربی، املت فرانسوی و… دارند املت پیاز با مواد ساده و در دسترس آماده می شود و طعم بی نظیری دارد اگر شما هم دنبال تنوع در صبحانه خود هستید حتما این املت خوشمزه امتحان کنید در ادامه با طرز تهیه املت پیاز خوشمزه با ما همراه باشید.

طرز تهیه املت پیاز
طرز تهیه املت پیاز

مواد لازم

  • تخم مرغ ۳ عدد
  • پیاز بزرگ ۱ عدد
  • جعفری ۲ قاشق سوپ خوری
  • نمک و فلفل به میزان لازم
  • زردچوبه و پودر سیر به میزان لازم
  • روغن به میزان لازم

طرز تهیه

مرحله اول: ابتدا پیاز را به صورت نگینی ریز خرد کنید سپس تابه ای را روی حرارت قرار دهید و درون آن روغن بریزید تا داغ شود سپس پیازها را درون تابه بریزید.

مرحله دوم: تخم مرغ ها را درون کاسه ای بشکنید و هم بزنید کمی نمک، فلفل، زردچوبه، پودر سیر به تخم مرغ ها اضافه کنید و دوباره هم بزنید.

مرحله سوم: پس از اینکه پیازها کمی سرخ شد تخم مرغ ها را به پیاز اضافه کنید و اجازه دهید خودش را بگیرد و کمی جعفری خرد شده به مواد اضافه کنید.

مرحله چهارم: پس از ۵ دقیقه املت پیاز خوشمزه شما آماده است با نان سنگک نوش جان کنید.

خواندن
طرز تهیه مربا آووکادو ☀️ مربایی مقوی و متفاوت

املت پیاز پنیری

اگر شما علاقه به طعم پنیر دارید می توانید از این دستور استفاده کنید به این صورت که ابتدا پیاز را خرد کرده و تفت دهید سپس تخم مرغ ها را درون کاسه ای بریزید و نمک و فلفل و زردچوبه و پودر سیر به آن اضافه کنید و هم بزنید تا بوی زهم آن گرفته شود در ادامه تخم مرغ ها را به پیاز اضافه کنید و بعد از چند دقیقه کمی پنیر پارمسان روی املت بریزید و درب ماهیتابه را بگذارید بعد از ۵ دقیقه املت پیاز پنیری شما آماده است.

نکات تکمیلی

۱- برای از بین بردن بوی زهم تخم مرغ حتما آن ها را درون کاسه بشکنید و همراه ادویه هم بزنید.
۲- می توانید به دلخواه از کمی پنیر پیتزا استفاده کنید.
۳- به املت پیاز می توانید گوجه نیز اضافه کنید.

4/5 - (1 امتیاز)