طرز تهیه مربا آووکادو

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ شما را با طرز تهیه مربا آووکادو ، مربایی مقوی و متفاوت آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

مربا آووکادو بسیار خوشمزه و مقوی می باشد و خیلی راحت آماده می شود و به دلیل بافت خامه ای طبیعی که در خود میوه وجود دارد می توانید به جای کره مربا صبحانه از آن استفاده کنید. برای تهیه مربای آووکادو باید آووکادویی را انتخاب کنید که نه خیلی سفت باشد نه خیلی نرم. آووکادو سفت طعمی گس دارد که سبب بد مزه شدن مربا خواهد شد.

آووکادو حاوی روغن طبیعی و سرشار از ویتامین E هست که یک آنتی اکسیدان زورمند محسوب می شود که از بدن در مساوی صدمه رادیکال های آزاد محافظت می کند. از آنجایی که اووکادو خیلی سریع اکسید می شود باید بلافاصله بعد از پوست گرفتن و خرد کردن، آن را بپزید. در ادامه با طرز تهیه مربا آووکادو همراه ما باشید.

طرز تهیه مربا آووکادو

مواد لازم

  • آووکادو ۵۰۰  گرم
  • شکر ۲۵۰ گرم
  • لیمو ۱ عدد

طرز تهیه

برای تهیه مربا آووکادو باید از آووکادو رسیده استفاده کنید که خیلی نرم نشده باشد و طعم گس نداشته باشد.  آووکادو را از طول برش بزنید و دو نیمه را در دستانتان بگیرید و در دو جهت مخالف بچرخانید تا از هم جدا شود.

هسته آووکادو به یک نیمه آن می چسبد که میتوانید با چاقو اطراف هسته را برش بزنید و بیرون بیاورید.

گوشت آووکادو را با قاشق بتراشید و در ظرفی جداگانه بریزید. در صورت تمایل میتوانید گوشت آووکادو را به صورت نگینی خرد کنید.

خواندن
طرز تهیه مربای توت فرنگی خوشرنگ و مجلسی

شکر ، آووکادو ، آب و آب لیمو را در قابلمه مخلوط کرده روی حرارت ملایم به مدت ۳ ساعت بگذارید بماند تا آووکادو کاملا نرم شود و بعد از آن به مدت ۴۵ دقیقه بجوشانید تا زمانی که آبش کشیده شود و حالت پوره و خمیری به خودش بگیرد.

حرارت را خاموش کنید و بعد از سرد شدن مربا را در شیشه های دربسته در یخچال نگهداری نمایید. نوش جان.

طرز تهیه مربا آووکادو