طرز تهیه مارمالاد پرتقال

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ شما را با طرز تهیه مارمالاد پرتقال خوشمزه و خانگی آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

مارمالاد پرتقال ، مارمالادی ترش و شیرین و سرشار از ویتامین که کاربردهای بسیار زیادی دارد و بسته به ذائقه در موارد مختلفی می توانید آن را میل کنید. مارمالاد پرتقال یکی از خوشمزه ترین و پرکاربردترین مارمالادها به خصوص در تهیه انواع شیرینی ها و کیک ها می باشد. در ادامه طرز تهیه مارمالاد پرتقال خوشمزه و آسان با پودر ژلاتین را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

طرز تهیه مارمالاد پرتقال

مواد لازم 

  • پرتقال ۵۰۰ گرم
  • شکر ۳۰۰ گرم
  • پودر ژلاتین ۱ ق مربا خوری

طرز تهیه 

ابتدا پرتقال ها را شسته و خشک کنید سپس با کمک چاقو پرتقال را پوست کنید و به اصطلاح فیله کنید باید پوست سفید رنگ پرتقال را کاملا جدا کنید زیرا باعث مزه ای تلخ می شود.

فیله پرتقال را داخل قابلمه ریخته و شکر را لابه لا روی فیله ها بریزید و درب ظرف یا قابلمه را بسته و به مدت ۱ شب در یخچال قرار دهید تا مارمالاد آب بیندازد.

پرتقال را داخل غذاساز ریخته و یا با کمک گوشت کوب برقی خوب میکس کنید تا به صورت پوره دربیاد سپس پوره پرتقال را داخل قابلمه بریزید.

قابلمه را بر روی حرارت خیلی ملایم قرار دهید و اجازه دهید تا مارمالاد پخته شود و شروع به جوشیدن کند در این حین حتما کف روی مارمالاد را گرفته تا رنگ آن شفاف و کدر نشود در ادامه ژلاتین را با مقداری آب باز کرده و در ۵ دقیقه انتهایی پخت مارمالاد اضافه کنید و هم بزنید.

خواندن
طرز تهیه شیره انجیر ، خانگی و مقوی

سپس حرارت را خاموش کنید و صبر کنید تا مارمالاد پرتقال سرد شود سپس داخل ظرف شیشه ای تمیز ریخته و در یخچال نگهداری کنید. نوش جان

طرز تهیه مارمالاد پرتقال

نکات کلیدی در تهیه مارمالاد پرتقال

  • اگر پرتقال های شما ترش بود می توانید مقدار شکر را بیشتر کنید.
  • افزودن ژلاتین باعث غلیظ شدن مارمالاد می شود.
  • ظرفی که داخل آن را مارمالاد می ریزید باید تمیز و عاری از هر گونه چربی باشد.
  • اگر دوست دارید مارمالاد شما پر رنگ تر باشد می توانید به دلخواه کمی رنگ خوراکی نارنجی یا زعفران دم کرده غلیظ نیز استفاده کنید.