Subscribe Now
Trending News
صبحانه, مربا

طرز تهیه مربا بالنگ ☀️ خوشمزه و مجلسی 

طرز تهیه مربا بالنگ

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ شما را با طرز تهیه مربا بالنگ ، مربایی خوشمزه و مجلسی آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

بالنگ یکی از میوه ­های مخصوص شیراز است و طبعش گرم و خشک است. مربا بالنگ طرفدارن زیادی دارد و یکی از صبحانه های بسیار محبوب در میان ایرانیان است که معمولا به همراه کره یا خامه سرو می شود. در ادامه با آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مربا بالنگ با ما همراه باشید.

طرز تهیه مربا بالنگ

مواد لازم مربا بالنگ

  • آب ۳ لیوان
  • بالنگ ۱ کیلوگرم
  • شکر ۱ کیلو گرم
  • آب لیمو ۳ قاشق غذاخوری

طرز تهیه

برای تهیه مربا بالنگ ، ابتدا بالنگ ها را تمیز می شوییم و با چاقو پوست روی آنها را نازک می بریم و بعد بالنگ ها را روی تخته آشپزخانه قرار می دهیم و از وسط نصف می کنیم و محتویات وسط آن را خالی می کنیم.

سپس با قالب یا با دست هر مدلی که دوست داریم آن ها را خرد می کنیم. سپس در کاسه ای بزرگ آب سرد می ریزیم و بالنگ های خرد شده را داخل کاسه می ریزیم.

حالا اجازه ی دهیم بالنگ ها به مدت ۱۰ دقیقه در آب سرد بمانند و در همین حین داخل قابلمه ای (متناسب با مقدار بالنگ های خرد شده) تا نصف آب می ریزیم و درب قابلمه را می گذاریم و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب به جوش بیاید.

بعد از گذشت ۱۰ دقیقه بالنگ ها را در آبکشی می ریزیم و بعد از گذشت ۱ دقیقه آب داخل قابلمه که در حال جوشیدن است بالنگ ها را داخل آب در حال جوشیدن می ریزیم و اجازه می دهیم تا ۱ دقیقه داخل آب در حال جوش بمانند.

خواندن
طرز تهیه مربای پرتقال ☀️ خوشمزه و خانگی

سپس بالنگ ها را در آبکش یا صافی می ریزیم و مجددا داخل کاسه آب سرد می ریزیم تا ۱۰ دقیقه داخل آن بماند، حالا باید مجددا بالنگ ها را داخل آبکش بریزیم و همان مراحل قبل را مجددا انجام دهیم.

۴ مرتبه این کار را انجام می دهیم و در مرحله ۴ بالنگ ها را اجازه می دهیم تا به مدت ۱۵ دقیقه داخل آب در حال جوش بمانند تا نرم شوند و بعد در صافی می ریزیم و داخل کاسه آب سرد می ریزیم و بعد در آبکش می ریزیم و اجازه می دهیم تا آب اضافه بالنگ ها خارج شود.

دقت کنید آب کاسه نیز باید در هر ۴ مرحله تعویض شود و حتما آب سرد داخل کاسه ریخته شود. سپس ۳ لیوان آب داخل قابلمه ای متناسب با حجم بالنگ ها می ریزیم و درب قابلمه را می گذاریم و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا به جوش بیاید.

سپس کم کم شکر را به آن اضافه می کنیم و آرام با قاشق هم می زنیم تا شکر کاملا در آب حل شود و شربت کمی به غلظت برسد و از روی حرارت قابلمه را بر می داریم و کنار می گذاریم.به این نکته دقت کنید که شربت پس از سرد شدن غلیظ تر می شود.

اجازه می دهیم تا شربت خنک شود و بالنگ ها را داخل شربت می ریزیم و قابلمه را مجددا روی حرارت بسیار ملایم قرار می دهیم تا شربت به جوش بیاید و بالنگ ها نیز به مدت ۱۵ دقیقه طعم دار شوند و مربا نیز به غلظت مطلوبمان برسد.

خواندن
طرز تهیه شیره خرما ، خانگی و خوشمزه

در آخر زمانی که مربا بالنگ آماده شد و به غلظت مطلوب رسید آبلیمو را به آن اضافه می کنیم و ۱ دقیقه بعد از روی حرارت مربا را بر می داریم و کنار می گذاریم تا خنک شود و داخل شیشه کاملا خشک می ریزیم و درب آن را محکم می بندیم و در یخجال نگهداری می کنیم.نوش جان

طرز تهیه مربا بالنگ

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *