طرز تهیه سالاد روسی

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ طرز تهیه سالاد روسی ، یکی از سالادهای محبوب بین المللی را خواهیم داشت. در ادامه همراه ما باشید.

سالاد همیشه از وعده های پرطرفدار بوده است. همچنین به دلیل استفاده از سبزیجات یکی از مفیدترین و ضروری ترین وعده ها نیز می باشد. یکی از سالادهای معروف و مجلسی و در عین حال خوشمزه سالاد روسی می باشد.

سالاد روسی سالادی ساده و خوشمزه و از سالادهای معروف کشور روسیه می باشد. این سالاد در تمام دنیا محبوب است و با مواد متنوعی تهیه می شود. در ادامه طرز تهیه سالاد روسی ساده، و انواع رژیمی و با مرغ را به شما آموزش می دهیم.

مواد لازم

  • سیب زمینی ۵۰۰ گرم
  • نخودفرنگی ۲ قاشق غذاخوری
  • هویج ۱ عدد
  • کالباس ۵۰۰ گرم
  • خیارشور ۲۵۰ گرم
  • شوید تازه به مقدار لازم
  • سس مایونز به مقدار لازم
  • نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم

طرز تهیه

برای تهیه سالاد روسی خوشمزه، ابتدا سیب زمینی ها را درون یک قابلمه مناسب گذاشته و به اندازه ای که روی آنها را بگیرد آب اضافه می کنیم. در ادامه قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم تا سیب زمینی ها بپزند.

زمانی که سیب زمینی ها پخته شدند، آنها را از قابلمه جدا کرده و اجازه می دهیم کاملا خنک شوند. در ادامه پوست سیب زمینی ها را جدا کرده و به صورت مکعبی متوسط خرد می کنیم و درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

حالا کالباس و خیارشور را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس به همراه نخود فرنگی به کاسه می افزاییم. در ادامه پوست هویج را می گیریم و با دندانه های درشت رنده، رنده کرده و به کاسه اضافه می کنیم. (در صورت تمایل می توانید هویج را آب پز کنید و به صورت نگینی خرد کرده، سپس به کاسه اضافه کنید).

خواندن
طرز تهیه سالاد لبو و کلم قرمز خوشمزه و مجلسی
طرز تهیه سالاد روسی
طرز تهیه سالاد روسی

در ادامه در ظرفی کوچک، مقداری سس مایونز را به همراه کمی نمک و فلفل سیاه با هم مخلوط می کنیم تا یکدست شوند و سپس آن را به کاسه حاوی مواد سالاد اضافه می کنیم.

حالا سالاد را با قاشق به آرامی زیر و رو می کنیم تا سس به خورد مواد سالاد برود. در ادامه مقداری شوید تازه و یا خشک به سالاد اضافه کرده و روی ظرف را با سلفون می پوشانیم، سپس به مدت ۱ تا ۲ ساعت درون یخچال می گذاریم تا مزه ها با هم ترکیب و آماده سرو شود.

سالاد روسی با مرغ

این سالاد خوشمزه را می توانید طبق ذائقه خود با مرغ هم درست کنید. برای مقدار مواد بالا یک عدد سینه مرغ را به همراه یک پیاز و مقداری نمک و زردچوبه در یک قابلمه حاوی آب جوش قرار دهید تا به طور کامل بپزد. پس از اینکه مرغ خنک شد آن را به صورت نگینی یا ریش ریش خرد کنید و یا به صورت نواری برش دهید و به مواد سالاد اضافه کنید.

سالاد روسی رژیمی

در صورتی که بخواهیم این سالاد خوشمزه را به صورت رژیمی درست کنیم، بهتر است به جای استفاده از سس مایونز که دارای کالری بالایی می باشد، از ترکیب ماست کم چرب،آب لیمو ترش،روغن زیتون و نمک و فلفل سیاه استفاده کنیم. به جای کالباس هم از می توانیم از گوشت مرغ استفاده کنیم.

چند نکته

  • برای تهیه سس همچنین می توان از ترکیب چند قاشق کمی مایونز، چند قاشق ماست، آب لیمو، روغن زیتون، نمک و فلفل سیاه استفاده کرد.
  • طبق ذائقه خود می توانید علاوه بر نخودفرنگی، چند قاشق ذرت نیز به سالاد خود اضافه کنید. حواستان باشد آب کنسرو نخودفرنگی و ذرت را تخلیه کنید.
  • اگر می خواهید سالاد روسی قالبی داشته باشید، می توانید مواد سالاد را در طرف های کوچک فشرده کنید و در یخچال بگذارید و پس از خنک شدن آنها را روی ظرفی مناسب سر و ته کنید.
  • شما می توانید طبق ذائقه تان جعفری و پیازچه خرد شده نیز به سالادتان اضافه کنید.
  • اگر شوید تازه در دسترس ندارید می توانید از شوید خشک استفاده کنید.
خواندن
طرز تهیه سالاد کاردینال فرانسوی خوشمزه و مجلسی
طرز تهیه سالاد روسی
طرز تهیه سالاد روسی

مقالات آشپزی بیشتر بخوانید: