مربای گل محمدی

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ شما را با طرز تهیه مربای گل محمدی خوشمزه و مجلسی آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

مربای گل محمدی یا مربای گل سرخ با برگ گل محمدی تازه ، از زمان های دور یکی از مرباهای مجلسی ایرانی بوده است. یک مربای خوشمزه و خوش رنگ و خوش عطر که هم با گل محمدی تازه و هم خشک قابل تهیه است. این مربا یکی از انواع مربای مجلسی به خصوص در شهر تبریز است. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مربای گل محمدی در ادامه با ما همراه باشید.

مربای گل محمدی

مواد لازم برای تهیه مربا گل

  • گلبرگ گل محمدی ۲ لیوان پر
  • شکر ۶ لیوان
  • آب ۴ لیوان
  • جوهر لیمو ۱/۴ ق چای خوری

طرز تهیه

گلبرگ ها را جدا کنید و قسمت سفید گلبرگ ها را با قیچی جدا کنید (فقط قسمت صورتی باقی بماند) سپس آنها را با آب سرد بشورید و روی پارچه تمیز پهن کنید و بگذارید تا خشک شود.

گلبرگ ها را داخل تابه با حرارت کم تفت دهید تا حجم گلبرگ ها کم شود سپس زیر شعله را خاموش کرده و ۱ لیوان آب جوش روی گلبرگ ها بریزید و سریع درب قابلمه را ببندید تا عطرش خارج نشود و به مدت ۲۰ دقیقه بگذارید در این حالت بماند.

۳ لیوان آب به یک قابلمه دیگر اضافه کنید و با شعله متوسط روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاید. سپس جوهر لیمو و شکر را به آن اضافه کنید و شعله را کم کنید تا شکر ذوب شود و شربت قوام پیدا کند. در حین قوام آمدن شربت یک فرچه آغشته به آبلیمو را اطراف قابلمه بزنید این کار از شکرک زدن مربا جلوگیری می کند.

خواندن
طرز تهیه مارمالاد هویج ☀️ خوشمزه و مجلسی

وقتی شربت قوام پیدا کرد گلبرگ ها را به آن اضافه کنید و با شعله متوسط بگذارید ۶ الی ۷ دقیقه گلبرگ بپزند شعله را خاموش کنید و سریع دمکنی را بگذارید.

قرار دادن دم کنی باعث می شود رنگ مربا گل عالی شود، اگر خوشرنگی مربا برایتان مهم است حتما این مرحله را انجام دهید. حدود ۱۲ ساعت مربا را در دمای محیط قرار دهید سپس داخل شیشه بریزید و در یخچال نگهداری کنید. نوش جان.

مربای گل محمدی