طرز تهیه مارمالاد توت فرنگی

در این مطلب از مجله گردشگری تاپ کوکینگ شما را با طرز تهیه مارمالاد توت فرنگی خانگی و خوشمزه آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

مارمالاد هم مانند انواع مرباها از جمله صبحانه های پرطرفدار در تمام دنیاست و از آنجایی که با اکثر میوه ها می توان مارمالاد تهیه کرد، آنقدر تنوع دارند که با تمام سلیقه ها متناسب است. انواع مارمالادها از جمله مارمالاد آلبالو، گیلاس، توت فرنگی و… هستند که هرکدام طعم بی نطیر خود را دارند. مارمالاد توت فرنگی یکی از خوشمزه ترین آنهاست.

مارمالاد توت فرنگی را هم میتوانید در وعده صبحانه و هم به عنوان یک دسر و یا برای شیرینی مربایی و تزئین انواع کیک ها و چیزکیک ها استفاده کنید. مارمالاد توت فرنگی به دلیل طعم بی نظیر و رنگ زیبایی که دارد جزو پرطرفدارترین هاست که هم به صورت ساده و هم با استفاده از ژلاتین می توان تهیه کرد. در ادامه طرز تهیه مارمالاد توت فرنگی خوشرنگ و خوش طعم را به دو روش ساده و با ژلاتین به شما آموزش می دهیم.

طرز تهیه مارمالاد توت فرنگی
طرز تهیه مارمالاد توت فرنگی

مواد لازم

  • توت فرنگی ۱ کیلوگرم
  • شکر ۱ کیلوگرم
  • آبلیمو ۱ ق غذا خوری

طرز تهیه

قسمت برگ ها توت فرنگی را بگیرید و قسمت سر اضافی آن را بگیرید اگر هر قسمت از توت فرنگی خرابی دارد با چاقو بگیرد سپس داخل لگن آب بریزید و بگذارید تا برای چند دقیقه بماند سپس آبکشی کنید این کار را انجام دهید تا توت فرنگی ها تمیز شود در انتها بگذارید کنار تا خشک شود.

خواندن
طرز تهیه مارمالاد انجیر ☀️ خوشمزه و مجلسی

توت فرنگی ها را با چاقو به صورت تکه های کوچیک خرد کنید و یا با رنده درشت رنده کنید. داخل یک قابلمه با گنجایش مناسب یک لایه توت فرنگی بریزید سپس یک لایه شکر به همین ترتیب این کار را به صورت لایه لایه تکرار کنید تا شکر و توت فرنگی تمام شود سپس درب قابلمه را بگذارید و برای یک شب تا صبح یا ۲۴ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا توت فرنگی ها آب بیاندازد.

چون برای مارمالاد از میوه خرد شده استفاده میکنیم میتوانید مدت زمان قرار دادن میوه و شکر در یخچال را می توانید حتی به چند ساعت هم کاهش دهید، چون میوه ها خرد شده هستند و زودتر آب میندازند. پس اگر عجله داشتید نیازی نیست بیست و چهار ساعت صبر کنید.

پس از آب انداختن مواد را داخل مخلوط کن یا به کمک گوشتکوب برقی و یا دستی خوب میکس و پوره کنید. این روش برای تهیه شیرینی مربایی بسیار پرکاربرد است. سپس مخلوط بدست آمده را داخل قابلمه بریزید اما اگر دوست دارید تکه های توت فرنگی کمی خرد شده باشند که برای صبحانه مناسب است نیازی به میکس کردن نیست. شما بسته به استفاده خود می توانید یکی از دو روش را انتخاب کنید.

قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید و بگذارید تا به جوش بیاد مدام کف روی مارمالاد را بگیرید تا در انتها مارمالاد شفافی داشته باشید هر از چند گاهی هم بزنید تا مارمالاد کاملا غلیظ شود سپس در انتهای پخت آبلیمو را اضافه کنید و بعد از ۱۵ دقیقه از روی حررات بردارید و صبر کنید تا خنک شود سپس داخل شیشه های تمیز ریخته و در یخچال نگهدری کنید.

خواندن
طرز تهیه مربا بالنگ ☀️ خوشمزه و مجلسی
طرز تهیه مارمالاد توت فرنگی
طرز تهیه مارمالاد توت فرنگی

طرز تهیه مارمالاد توت فرنگی با ژلاتین

طرز تهیه این مارمالاد کاملا مشابه دستور بالاست، با این تفاوت که پس از قوام آمدن مربا و در مرحله آخر پخت باید ۲ ورق ژلاتین را در کمی آب جوش حل کرده و به مواد اضافه کرده و مخلوط کنید. پس از چند جوش مارمالاد را از روی حرارت بردارید و بگذارید خنک شود. با این روش مارمالاد شما حالت ژله ای به خود می گیرد.

نکات مهم

  • برای اینکه مارمالاد توت فرنگی یا هر نوع مارمالاد دیگری رنگ بهتری پیدا کند بهتر است آن را داخل ظرف مسی یا لعابی درست کنید.
  • استفاده از ژلاتین در مارمالاد گیلاس اختیاری است و به جای دو عدد ورق ژلاتین هم میتوانید از دو قاشق پودر ژلاتین استفاده کنید.
  • اگر مارمالاد را با میوه های خرد شده و بدون میکس کردن میپزید. وقتی کف مربا را میگیرید با پشت ملاقه توت فرنگی ها را له کنید تا حالت پوره ای و له شده داشته باشند.
  • در صورت تمایل می توانید در انتهای پخت نوک قاشق وانیل به مارمالاد اضافه کنید، اما توت فرنگی خود به تنهایی طعمی عالی دارد.
  • اگر کف روی مارمالاد را نگیرید در انتها مارمالاد کدر و تیره می شود.
  • اگر توت فرنگی ها ترش هستند، نیازی به اضافه کردن آبلیمو نیست.
  • در صورت دلخواه میتوانید میزان شکر را تا ۸۰۰ گرم کاهش دهید.

مقالات آشپزی بیشتر بخوانید:

خواندن
طرز تهیه مارمالاد سیب ، خوشمزه و خانگی