طرز تهیه مربای کامکوات

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ شما را با طرز تهیه مربای کامکوات خوشمزه و مجلسی آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

مربای کامکوات یا پرتقال های مینیاتوری، بسیار معطر و خوش طعم بوده و بنا به اینکه به چه منظوری می خواهید از آن استفاده کنید، طرز پخت آن کمی متفاوت است. شما می توانید کامکوات ها را به صورت درسته و کمی سفت تر تهیه کنید و به همراه چای و یا در تهیه دسر، از مرباهایی که به این صورت تهیه کرده اید استفاده کنید.

همینطور می توانید کامکوات ها را به دو نیم کرده و یا حلقه حلقه کنید و کامکوات ها را به صورت کمی نرمتر، تهیه کنید. این میوه فقط در فصل زمستان و بهار در بازار موجود است و در این فصول می توانیم این مربای خوشمزه و خوش عطر را درست کنیم، برای مشاهده این آموزش در ادامه با ما همراه باشید.

طرز تهیه مربای کامکوات

مواد لازم 

  • کامکوات (حلقه شده، نصف شده یا درسته) ۳ فنجان
  • شکر  ۸ فنجان (۲ کیلوگرم)
  • آب ۶ فنجان
  • آب لیمو تازه ۱ ق غذا خوری

طرز تهیه مربای کامکوات

شما می توانید کامکوات را درسته در این مربا استفاده کنید و یا به دلخواه از وسط به دو نیم کنید ولی قبل از هر کاری باید آنها را خوب بشورید و بعد به دلخواه خرد یا حلقه کنید ولی اگر قرار است به صورت درسته استفاده شود بهتر است با سوزن چند سوراخ روی آن ایجاد کنید برای سهولت در کار کامکوات را از وسط به دو نیم کنید و هسته آن را هر چند تا که هست خارج کنید وگرنه اگر داخل مربا بماند باعث تلخی می شود.

خواندن
طرز تهیه شیرینی نازک قزوینی خوشمزه و مجلسی

برای گرفتن تلخی کامکوات داخل یک قابلمه مقداری آب ریخته تا به جوش بیاد سپس کامکوات را به مدت ۱۰ دقیقه بجوشانید سپس آبکش کنید این کار ۳ بار انجام دهید و خوب کامکوات را بجوشانید تا تلخی آن خارج شود در انتها کامکوات را داخل یک لگن آب سرد ریخته و برای ۱ ساعت بگذارید در همین حالت بماند.

آب و شکر را با هم مخلوط کنید و داخل قابلمه بریزید و بگذارید روی حرارت تا بجوشد و کم کم دانه های شکر حل شود و بعد کامکوات را آبکش کنید و به شربت اضافه کنید و بگذارید تا پخته و غلیظ شود.

در اواسط کار آب لیموترش را اضافه کنید و بگذارید روی شعله متوسط به مدت ۱ ساعت تا غلیظ شود.

در آخر پخت مربا را از روی حرارت بردارید و روی قابلمه را با یک دستمال پارچه ای بپوشانید و به مدت ۲۴ ساعت در یک گوشه غیر از یخچال قرار دهید تا سرد شود و خوب جا بیفتد.سپس داخل شیشه های دلخواه بریزید و در  یخچال قرار دهید.نوش جان.