طرز تهیه چیز کیک طالبی

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ شما را با طرز تهیه چیز کیک طالبی خوشمزه و مجلسی آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

چیز کیک ها دسرهای محبوب در دنیا هستند که درست کردن آن ها بسیار ساده است و نیازی به فر ندارد. چیز کیک طالبی یک دسر فصلی بسیار خوشمزه محسوب میشود و شما میتوانید در فصل تابستان آن را تهیه و از مهمان های خود پذیرایی کنید. بهتر است برای تهیه چیز کیک طالبی از قالب کمربندی استفاده کنید. برای تهیه این چیز کیک به طالبی نیاز دارید که می توانید از طالبی یا ملون استفاده کنید. در ادامه طرز تهیه چیز کیک طالبی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

طرز تهیه چیز کیک طالبی

مواد لازم برای تهیه چیز کیک طالبی

  • بیسکویت پتی بور ۱.۵ بسته
  • کره ۱۱۰ گرم
  • خامه قنادی ۵۰۰ گرم ( خامه صبحانه)
  • پنیر ماسکارپونه ۲۰۰ گرم
  • پودر قند ۴ ق غذا خوری
  • پودر زلاتین ۴ ق غذا خوری
  • پوره طالبی ۲ پیمانه
  • آب سرد ۱/۲ پیمانه

طرز تهیه

برای تهیه چیز کیک طالبی ابتدا بیسکویت ها را داخل غذاساز یا یک نایلون ضخیم ریخته و بکوبید تا پودر و له شود. کره را ذوب کنید. سپس کره را به بیسکویت اضافه کنید و خوب هم بزنید. قالب کمربندی یا ساده را نایلون انداخته و مواد را داخل قالب ریخته و با پشت لیوان یا گوشتکوب خوب فشار دهید تا فشرده شود و برای ۳۰ دقیقه در یخچال قرار دهید.

سپس خامه قنادی را از فریزر خارج کنید و بگذارید تا یخ آن کمی آب شود، سپس بزنید تا فرم بگیرد. در ظرفی جدا گانه پنیر را با پودر قند بزنید تا مخلوط شود و به خامه فرم گرفته اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود. سپس ژلاتین را روی آب سرد بریزید تا اسفنجی شود و بعد بن ماری کنید تا ذرات ژلاتین ذوب شود.

خواندن
طرز تهیه کیک نسکافه ای خوشمزه و مجلسی

حالا ژلاتین خنک شده را به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود. حالا مواد را به دو قسمت تقسیم کنید و قسمت ساده یا سفید را روی کراست بیسکویتی بریزید و در یخچال قرار دهید تا خودش را کمی بگیرید.

در ادامه طالبی را داخل مخلوط کن ریخته و پوره کنید و به قسمت سفید دیگر که جدا کردید بریزید و هم بزنید تا مخلوط شود. بعد از گرفتن لایه سفید رنگ از بخچال خارج کنید و قسمت طالبی را بریزید و چیز کیک طالبی برای ۵ الی ۶ ساعت در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد. نیم ساعت مانده به سرو از یخچال خارج کنید تا هم دمای محیط شود و بعد برش بزنید. نوش جان

طرز تهیه چیز کیک طالبی