طرز تهیه کیک بادام

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ طرز تهیه کیک بادام ، یکی از خوشمزه ترین کیک های بین المللی را خواهیم داشت. در ادامه همراه ما باشید.

کیک ها یکی از بهترین و پرطرفدارترین دسرها برای یک عصرانه دلچسب در تمام دنیا هستند. تنوع پخت کیک ها بسیار زیاد است. نوع خانگی کیک ها اما، بسیار محبوب تر است. یکی از کیک های بسیار خوشمزه کیک بادام است.

کیک بادام از جمله کیک هایی می باشد که نه تنها شیک و مجلسی است و طعمی عالی دارد بلکه به دلیل داشتن بادام بسیار مقوی هم می باشد. این کیک یکی از بهترین انتخاب ها برای عصرانه و مهمانی های شماست. در ادامه طرز تهیه کیک بادام را به شما آموزش می دهیم.

طرز تهیه کیک بادام
طرز تهیه کیک بادام

مواد لازم

  • پودر بادام ½ لیوان
  • آرد ۲ و نیم لیوان
  • شیر ۱ لیوان
  • شکر ۱ لیوان
  • روغن مایع ۱ لیوان
  • تخم مرغ ۴ عدد
  • بیکینگ پودر ۱ قاشق چایخوری
  • وانیل ¼ قاشق چایخوری
  • پرک بادام ۳ قاشق غذاخوری

طرز تهیه کیک بادام

برای تهیه این شیرینی خوشمزه نیاز به پودر بادام داریم، پودر بادام را میتوانید از فروشگاه های لوازم قنادی به صورت آماده تهیه کنید. اما اگر می خواهید خودتان در خانه آن را درست کنید. در انتهای مطلب روش تهیه پودر بادام را برای شما آورده ایم.

در ادامه دو کاسه مناسب انتخاب می کنیم، زرده تخم مرغ ها را از سفیده جدا می کنیم. سفیده تخم مرغ را با دور تند همزن برقی به مدت ۱۰ دقیقه هم می زنیم تا حجیم و پف دار شود، سپس ظرف سفیده را درون یخچال قرار می دهیم تا آب نشود.

خواندن
طرز تهیه شیرینی گازوز ، دسر خوشمزه ترکیه ای

در ادامه به کاسه حاوی زرده تخم مرغ، شکر و وانیل را اضافه می کنیم و با دور تند همزن برقی مخلوط می کنیم تا زرده ها کرم رنگ و کش دار شود.

حالا کاسه مناسب دیگری انتخاب می کنیم، آرد و بیکینگ پودر را درون کاسه می ریزیم و مخلوط می کنیم، سپس این ترکیب خشک را ۲ مرتبه الک می کنیم.

در این مرحله روغن مایع را به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم و به مدت ۳۰ ثانیه مخلوط می کنیم، سپس شیر را اضافه می کنیم و مجددا مخلوط می کنیم. در ادامه مخلوط آرد را روی مخلوط تخم مرغ الک می کنیم.

حالا پودر بادام را به مایه کیک اضافه می کنیم و با دور متوسط همزن برقی به مدت ۳۰ ثانیه مخلوط می کنیم تا یکدست شود. در ادامه سفیده تخم مرغ را از یخچال خارج می کنیم و به مخلوط به دست آمده اضافه می کنیم.

در این مرحله مایه کیک را با لیسک به صورت دورانی مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شود. فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم و اجازه می دهیم فر گرم شود، سپس یک قالب مناسب انتخاب می کنیم.

درون قالب را با مقداری روغن مایع چرب می کنیم، سپس آرد پاشی می کنیم. مایه کیک را درون قالب می ریزیم و چند بار محکم روی سطح کار می کوبیم تا هوای اضافی بین مایه کیک از بین برود.

در این مرحله چند قاشق پرک بادام را روی مایه کیک به عنوان تزئین می ریزیم. قالب را در طبقه وسط فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم به مدت ۴۵ تا ۵۰ دقیقه درون فر بماند تا به طور کامل بپزد.

خواندن
چیز کیک ژاپنی ، کیک پنبه ای و لطیف

در نهایت پس از گذشت این زمان کیک را تست می کنیم وقتی پخته بود آن را از فر خارج می کنیم. اجازه می دهیم کاملا خنک شود. در ادامه کیک را از قالب خارج کنید. می توانید با مقداری پودر قند آن را تزئین کنید و به همراه چای سرو کنید.

طرز تهیه کیک بادام
طرز تهیه کیک بادام

روش پودر کردن بادام

اگر بادام در خانه دارید، مغز بادام ها را درون یک کاسه بریزید. سپس روی آن را آبجوش بریزید تا روی بادام ها را بپوشاند. در این مرحله بعد از این که بادام به مدت چند دقیقه در آب جوش ماند، آبکش می کنیم و پوست آنها را به راحتی جدا می کنیم. سپس روی یک دستمال پهن می کنیم و اجازه می دهیم ۲۴ ساعت بماند تا کامل خشک شود.

بادام های خشک شده را به همراه پودر قند درون آسیاب می ریزیم و پودر می کنیم. پودر قند از روغن افتادن بادام جلوگیری می کند. این نکته قابل ذکر است که دستگاه را مداوم روشن نکنید چون باعث گرم شدن پره ها و به روغن افتادن بادام می شود. تنها با استفاده از چند پالس، بادام ها را آسیاب می کنیم.

نکات پخت

  • اگر می خواهید کیک شما خوب پف کند حتما تخم مرغ را خوب بزنید.
  • ته قالب را حتما چرب کنید و یا از کاغذ روغنی استفاده کنید.
  • برای تزئین روی کیک به دلخواه می توانید از پرک بادام، خلال بادام، پودر قند و… استفاده کنید.
  • حتی می توانید به دلخواه روی کیک را خامه بکشید و یا از سس شکلات و… به عنوان رویه کیک استفاده کنید.
خواندن
طرز تهیه کمپوت گیلاس خانگی خوشمزه به 2 روش
طرز تهیه کیک بادام
طرز تهیه کیک بادام

مقالات آشپزی بیشتر بخوانید: