طرز تهیه کرم باواریا

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ شما را با طرز تهیه کرم باواریا ، دسر خوشمزه فرانسوی آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

کرم باواریا (Bavarian cream) نوعی دسر ژله ای محسوب می گردد که به عنوان یک دسر کلاسیک بسیار خوشمزه می توانید در میان وعده های غذایی خود و در مهمانی ها، مورد استفاده قرار دهید.

کرم باواریا یک نوع دسر فرانسوی می باشد و از ترکیب شیر، شکر و زرده تخم مرغ درست می شود و از پودر ژلاتین به عنوان منسجم کننده و در نهایت از خامه صبحانه یا قنادی برای خوشمزه ترین شدن هر چه بیشتر این دسر استفاده می شود. شما می توانید ژله باواریا یا همان کرم باواریا را در انواع طعم های وانیلی، شکلاتی، ساده، زعفرانی، میوه ای و … درست کنید. در ادامه با آموزش این دسر خوشمزه همراه ما باشید.

طرز تهیه کرم باواریا

مواد لازم

  • زرده تخم مرغ ۳ عدد
  • وانیل ۱/۴ قاشق چایخوری
  • شکر ۱۵ قاشق غذاخوری
  • شیر ۳ لیوان
  • پودر ژلاتین ۳ قاشق غذاخوری سرخالی
  • آب سرد برای پودر ژلاتین نصف لیوان
  • خامه صبحانه ۱ پاکت (۲۰۰ میلی لیتر)

طرز تهیه کرم باواریا

برای تهیه کرم باواریا ابتدا نصف مقدار شکری که دارید را با خامه مخلوط کنید کمی با چنگال هم بزنید و در فریزر قرار دهید. بعد از بیست دقیقه از فریزر خارج کرده با همزن برقی به مدت ۵ دقیقه بزنید تا فرم بگیرد. حالا این خامه فرم گرفته را تا زمان مصرف در یک ظرف در بسته داخل فریزر قرار دهید.

خواندن
طرز تهیه مافین خوشمزه و خانگی

زرده ی تخم مرغ را با بقیه شکر مخلوط کنید و هم بزنید تا مخلوطی کرم رنگ و کشدار بدست آید.

سپس شیر را بگذارید تا کاملا گرم شود سپس ابتدا مقداری از آن را در مخلوط شکر و زرده ی تخم مرغ ریخته و سریع با ویسک (همزن دستی استیل) هم می زنیم سپس کل شیر را اضافه کرده و ظرف را روی بخار آب با حرارت متوسط قرار می دهیم و به هم زدن ادامه می دهیم.

این کار را تا زمانی ادامه می دهیم که یک لایه ضخیم از مواد، پشت قاشق را بگیرد. در این حین ژلاتین را با یک چهارم لیوان آب سرد مخلوط کنید و بگذارید روی بخار آب تا حل شود تا برای افزودن به مواد آماده گردد ( حدود ۳۰ ثانیه). وقتی مخلوط شیر با دیگر مواد غلیظ گردید آن را از روی حرارت بردارید و ژلاتین و وانیل را در آن بریزید و با ویسک، خوب هم بزنید( اگر نتوانستید خوب هم بزنید و در مخلوط شما گلوله های ریزی وجود داشت، آن را از صافی عبور دهید).

حالا دمای کرم را باید با دمای محیط یکی کنید تا بتوانید خامه را به آن اضافه نمایید، برای این کار ظرف حاوی کرم را درون ظرفی که در آن یخ و نمک ریخته اید قرار دهید و شروع به هم زدن بکنید تا دمای آن پایین بیاید. با این کار دمای کرم با دمای محیط یکی می شود و شما می توانید در این مرحله خامه را به آن اضافه نمایید سپس  هم بزنید تا کرم یکدستی بدست آید.

خواندن
طرز تهیه بستنی زعفرانی خانگی و خوشمزه

کرم باواریا آماده شده را در قالب یا قالب های دلخواه خود قرار دهید و به مدت سه ساعت یا کمتر تا زمانی که کرم شما سفت شود درون یخچال بگذارید.