طرز تهیه مارمالاد هویج

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ شما را با طرز تهیه مارمالاد هویج خوشمزه و خانگی آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

مربا و مارمالاد از جمله مواد غذایی خوش خوراکی هستند که طرفدار بسیار دارد و علاوه بر اینکه در وعده صبحانه جایگاه ویژه دارند می توان انواع کیک و شیرینی را نیز همراه آن سرو و تزیین کرد. مارمالاد هویج یکی از انواع مارمالادهای خوشمزه بین المللی است که برای تهیه انواع شیرینی تهیه می شود. برای مشاهده آموزش کامل طرز تهیه مارمالاد هویج در ادامه با ما همراه باشید.

طرز تهیه مارمالاد هویج

مواد لازم 

  • هویج ۵۰۰ گرم
  • شکر ۵۰۰ گرم
  • آب ۲ پیمانه
  • زعفران دم کرده غلیظ ۱ ق غذا خوری
  • گلاب ۲ سوپ خوری ( یا وانیل نوک ق غذا خوری)
  • آبلیموترش تازه ۱ ق غذا خوری
  • هل ۲ عدد

طرز تهیه

ابتدا هویج ها را پوست بگیرید و رنده خیلی ریز بزنید و یا می توانید داخل غذاساز بریزید و پوره کنید و یا می توانید زمانی که پخت با گوشتکوب برقی بزنید تا له شود. زعفران را بسابید و با کمی زعفران به صورت غلیظ دم کنید.

در ادامه داخل یک قابلمه آب و شکر را بریزید و بدون هم زدن بگذارید تا کمی شکر حل شود و بعد هل را اضافه کنید و بعد از چند دقیقه هویج رنده شده و له شده را اضافه کنید و برای ۲ ساعت روی حرارت کم قرار دهید تا هویج ها پخته و نرم شوند.

در حین پخت مارمالاد حتما باید کف روی شربت را بگیرید تا در انتهای مارمالاد شفافی داشته باشید. بعد از ۲ ساعت گلاب را به همراه زعفران و آبلیموترش اضافه کنید و هل ها را خارج کنید و کمی هم بزنید و برای ۱۵ دقیقه دیگر روی حرارت قرار دهید.

خواندن
طرز تهیه شیر عسلی خانگی و خوشمزه

بعد از ۱۵ دقیقه که شربت کاملا غلیظ شد مارمالاد هویج ما آماده شده است. برای تست به غلظت رسیدن شربت باید کمی از آن را داخل یک نعلبکی بریزید و برای چند دقیقه در یخچال قرار دهید اگر شربت به راحتی حرکت نکرد یعنی شربت قوام پبدا کرده است.

مارمالاد هویج بعد از سرد شدن شربت را به خودش جذب می کند. مارمالاد خوشمزه ما آماده شده است می توانید آن را داخل شیشه تمیز ریخته و در یخچال نگهداری کنید. نوش جان

طرز تهیه مارمالاد هویج

نکته : برای تهیه مارمالاد هویج یا هر نوع مارمالاد دیگر می توان از ژلاتین نیز استفاده کرد. برای تهیه مارمالاد با ژلاتین باید پودر ژلاتین را به روش بن ماری در آب حل کنید و سپس ژلاتین حل شده را به مارمالاد بیافزایید. (ورق ژلاتین را باید در کمی آب سرد خیس کنید و پس از نرم شدن به مارمالاد اضافه کنید و از روی حرارت بردارید.)