طرز تهیه ارده کنجد

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ شما را با طرز تهیه ارده کنجد ، خانگی و خوشمزه آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

ارده در واقع همان کنجد کوبیده شده و ساییده شده است که به تنهایی یک ماده ی غذایی سالم برای هر وعده غذایی به ویژه صبحانه است و مصرف آن برای هر گروه سنی مفید و توصیه می شود. ارده دارای خواص فراوان ، طبع به شدت گرم و انرژی زا است و یکی از بهترین غذاها برای فصل زمستان میباشد. از ارده در تهیه انواع غذاها و دسرها نیز استفاده می شود. در ادامه با آموزش کامل طرز تهیه ارده کنجد همراه ما باشید.

طرز تهیه ارده کنجد

طرز تهیه ارده

مواد لازم

  • کنجد بو داده بدون پوست
  • روغن کنجد یا روغن مایع ۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه

ابتدا به مقدار دلخواه کنجد پوست کنده و بو داده را در ماهیتابه بریزید و روی شعله ملایم گاز تفت دهید تا دانه‌های کنجد گرم شوند. روی شعله ملایم گاز حدود ۱۵ دقیقه برای گرم شدن دانه‌های کنجد و آزاد شدن روغن داخل دانه‌های کنجد کافی است.

در این حالت دانه‌های کنجد باید به هم بچسبند. بلافاصله بعد از برداشتن از روی شعله گاز داخل غذاساز یا آسیاب برقی بریزید. چند پالس بزنید تا کنجدها پودر شوند. معمولا در این حالت کنجدها با چند پالس پودر می‌شوند. حالا چند پالس دیگر بزنید و این کار را تا آنجا ادامه بدهید که کنجدها حالت مرطوب و نمناک به خودشان بگیرند. این حالت به خاطر آزاد شدن روغن کنجد است.

حالا چند پالس دیگر بزنید و این کار را آنقدر ادامه دهید که کنجدها حالت خیس پیدا کنند. با چند پالس دیگر معمولا کنجدها حالت روان به خودشان می‌گیرند. در این مرحله تیغه غذاساز یا آسیاب برقی روان‌تر حرکت می‌کند. سپس به کنجد روغن مایع یا روغن کنجد اضافه کنید تا ارده رقیق تری داشته باشید.

خواندن
طرز تهیه مربای بهار نارنج خوشمزه و مجلسی

محتویات چسبیده به دیواره آسیاب یا غذاساز را با قاشق جدا کنید و داخل غذاساز بریزید تا آن‌ها هم آسیاب شوند. ارده کنجد یک ماده مایع و روان است پس باید حرکت پالس زدن را آنقدر ادامه بدهید که یک ارده کاملا روان و یکدست حاصل شود.

شما می‌توانید ارده کنجد را با خرما یا شیره خرما یا شیره انگور میل کنید. ارده کنجد را در جای خشک و خنک و دور از نور آفتاب نگهداری کنید.

طرز تهیه ارده کنجد