طرز تهیه مربای سیب

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ شما را با طرز تهیه مربای سیب مجلسی و خوشمزه آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

مربای سیب یکی از صبحانه های خوشمزه و دلپذیر است که با انواع سیب های زرد، قرمز و سبز درست می شود و می‌تواند به رنگی شدن سفره و افزایش اشتهای افراد کمک کند. همچنین می توانید از این مربا علاوه بر صبحانه یا عصرانه برای تزیین شیرینی هایی مثل شیرینی مربایی نیز استفاده کنید. برای مشاهده آموزش کامل طرز تهیه مربای سیب در ادامه با ما همراه باشید.

طرز تهیه مربای سیب

مواد لازم مربای سیب

  • شکر ۱ کیلوگرم
  • سیب ۱ کیلوگرم
  • گلاب ۴ قاشق غذاخوری
  • آب لیمو ترش ۳ قاشق غذاخوری
  • زعفران دم کرده ۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه

برای تهیه مربای سیب ابتدا سیب ها را تمیز می شوییم و پوست آن ها را می گیریم و از وسط نصف می کنیم و هسته های آن ها را با چاقو می گیریم و روی تخته آشپزخانه به صورت مکعب های بزرگ یا با استفاده از قالب آن ها را به هر مدلی که تمایل داریم برش می دهیم.

سپس در کاسه ای بزرگ سیب ها را می ریزیم و ۱ لیوان آب را با ابلیمو مخلوط می کنیم و روی سیب ها می ریزیم(تا سیب ها تیره نشود).

سپس در قابلمه ای ۴ لیوان آب می ریزیم و روی حرارت نسبتا زیاد قرار می دهیم و شکر را به آب اضافه می کنیم و کمی با قاشق شکر را در آب هم می زنیم تا زودتر حل شود و شربت به جوش بیاید.

خواندن
طرز تهیه مربای انجیر خوشمزه و خانگی

سیب ها را در آبکش می ریزیم و بعد از به جوش آمدن شربت سیب ها را اضافه می کنیم و حرارت را ملایم می کنیم تا مربا به غلظت مطلوب برسد و در آخر زعفران دم کرده را نیز به شربت می افزاییم و اجازه می دهیم تا مربا پخته شود.

پس از گذشت ۲۰ دقیقه به مربا سر می زنیم،از سیب ها کمی تست می کنیم ،اگر نرم تر شده بودند و شربت مربا به غلظت مطلوب رسیده بود (پس از سرد شدن شربت مربا سفت تر می شود) گلاب را اضافه می کنیم و با قاشق آرام در مربا مخلوط می کنیم.

سپس قابلمه را از روی حرارت بر می داریم و صبر می کنیم تا مربا خنک شود و در شیشه می ریزیم و درب آن ها را می بندیم و در یخچال مربا سیب را نگهداری می کنیم. نوش جان

طرز تهیه مربای سیب