طرز تهیه مارمالاد تمشک

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ شما را با طرز تهیه مارمالاد تمشک ، خانگی و خوشمزه آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

مارمالاد تمشک ، مارمالادی خوشمزه و لذیذ می باشد که بسیار پر طرفدار است. مارمالاد مانند مربا از میوه و شکر تهیه می شود.  این مارمالاد خواص بسیار زیادی دارد، و در عین حال بسیار ساده آماده می شود. اما اگر تاکنون تجربه چشیدن مارمالاد تمشک را نداشته اید، می توانید در این بخش با طرز تهیه مارمالاد تمشک بیشتر آشنا شوید.

طرز تهیه مارمالاد تمشک

مواد لازم برای تهیه مارمالاد تمشک

  • تمشک ۳ کیلو گرم

  • شکر ۱٫۵ تا ۲ کیلوگرم
  • ژلاتین ۳ ورق

طرز تهیه 

برای تهیه مارمالاد تمشک ابتدا ، دم تمشک ها را جدا کرده و در ظرف مناسب آنها را بشویید. برای این کار بهتر است، یک قابلمه لعابی انتخاب کنید.

سپس تمشک ها را داخل قابلمه ریخته و به خوبی له کنید و لا به لای تمشک ها مقداری شکر بریزید. مواد را به مدت ۲ الی ۳ ساعت در یخچال نگهداری کنید. زمانی که شکرها در مارمالاد حل شد و آب انداخت، می توانید برای جوشاندن آماده کنید.

بعد از اینکه شکر و تمشک ها مخلوط شد، قابلمه خود را روی حرارت قرار دهید. بعد از جوش آمدن و سفت شدن مارمالاد ورقه های ژلاتین را با مقداری آب جوش بن ماری کرده و بعد از حل شدن داخل مارمالاد ریخته و اجازه دهید به مدت دو دقیقه جوش بزند.

بعد این مدت اجازه دهید مربا خنک تر شود. مرباها را داخل شیشه مورد نظر ریخته و درون یخچال نگهداری کنید. توجه داشته باشید که درب شیشه را باید به خوبی محکم کنید. نوش جان

خواندن
طرز تهیه وافل خوشمزه ، صبحانه ای دلپذیر

طرز تهیه مارمالاد تمشک

 

نکات مهم پخت مارمالاد تمشک

  • مارمالاد تمشک یک نوع دسر نیز محسوب می شود و می توانید در کنار بستنی و انواع کیک های آن را سرو نمایید.
  • میزان مواد اولیه در این بخش برای ۳۰ نفر بوده و با این مواد می توانید یک مربای طبیعی و خانگی تهیه کنید.
  • در صورت دلخواه می توانید به مواد این مارمالاد مقداری گلاب نیز اضافه کنید.
  • مارمالاد تمشک طعم ترش و شیرین داشته و در کنار انواع دسرها نیز می توانید استفاده نمایید.

طرز تهیه مارمالاد تمشک