طرز تهیه مارمالاد کیوی

در این مقاله از مجله آشپزی تاپ کوکینگ شما را با طرز تهیه مارمالاد کیوی آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

مارمالاد کیوی از انواع خوراکی های خوشمزه و خوش طعم می باشد و برای طرز تهیه مارمالاد کیوی روش های زیادی وجود دارد و شما می توانید برای تهیه این نوع مارمالاد روشی مناسب را با توجه به ذائقه خود و اعضای خانواده تان انتخاب کنید.  شما برای تهیه انواع شیرینی و دسر می توانید از این مارمالاد استفاده کنید. حتی شما می توانید این مربا را برای صبحانه و عصرانه همراه با نان تازه مصرف کنید. در ادامه با آموزش کامل طرز تهیه مارمالاد کیوی همراه ما باشید.

طرز تهیه مارمالاد کیوی

مواد لازم برای تهیه مارمالاد کیوی

  • کیوی ۲ کیلوگرم
  • شکر ۴ پیمانه
  • آب لیموترش تازه ۱/۴ پیمانه
  • آب ۱/۲ پیمانه
  • گلاب ۱ ق غذا خوری

طرز تهیه

برای تهیه مارمالاد کیوی ابتدا کیوی ها را پوست بگیرید و بعد داخل کاسه ریخته و با گوشتکوب برقی بزنید تا له شود. اگر گوشتکوب برقی در اختیار ندارید می توانید کیوی ها را رنده ریز بزنید. آب لیموترش تازه را بگیرید. حتما باید از آبلیمو تازه استفاده کنید زیرا آبلیمو های صنتعی اصلا برای تهیه مارمالاد مناسب نیستند.

سپس کیوی رنده شده یا میکس شده را داخل قابلمه بریزید و آب و گلاب را اضافه کنید و هم بزنید تا به جوش بیاید. وقتی کف کرد باید مداوم با قاشق کف روی آن را بگیرید تا مارمالاد شفاف تر شود. بگذارید برای ۲۰ دقیقه این مخلوط بجوشد. حتما حرارت باید ملایم باشد.

خواندن
طرز تهیه سوسیس تخم مرغ ربی، یکی از وعده های غذایی پرطرفدار

در ادامه شکر را اضافه کنید و حرارت را کم کنید و برای ۳۰ دقیقه دیگر بگذارید تا بجوشد و غلیظ شود. دقت کنید شکر باید خوب حل شود و در حین هم زدن و جوشیدن کف روی مارمالاد گرفته شود. بعد از ۲۰ دقیقه آبلیموترش تازه را اضافه کنید و زمانی که مارمالاد به غلظت رسید از روی حرارت بردارید.

صبر کنید تا مارمالاد کیوی کاملا خنک شود و بعد داحل شیشه تمیز و بدون چربی بریزید. بهتر است شیشه های که قرار است مارمالاد را داخل آن بریزید برای ۵ دقیقه داخل آبجوش قرار دهید تا استریل شود. این کار به شکرک نزدن و خراب نشدن مارمالاد کمک می کند. بعد از ریختن مارمالاد با یک چاقو تمیز یا کاردک داخل شیشه بزنید و هوای اضافی آن خارج شود. نوش جان

طرز تهیه مارمالاد کیوی