طرز تهیه شکلات صبحانه

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ شما را با طرز تهیه شکلات صبحانه خانگی خوشمزه آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

شکلات صبحانه یکی از خوراکی‌های پرطرفداری است که با ترکیب فندق و شکلات یا به صورت ساده تهیه می شود و در بین تمام افراد دنیا دارای محبوبیت خاصی می باشد. این خوراکی هیجان انگیز طعم دهنده ای عالی برای دسر و شیرینی ها هم می باشد، و اغلب برای صبحانه در کنار پنکیک و یا نان مورد استفاده قرار می گیرد.برای مشاهده آموزش شکلات صبحانه فندقی و شکلات صبحانه ساده در ادامه با ما همراه باشید.

طرز تهیه شکلات صبحانه

مواد لازم شکلات صبحانه ساده

  • پودر کاکائو ۱ پیمانه
  • شکر ۱٫۵ پیمانه
  • شیر ۱ لیتر (۴ پیمانه)
  • کره ۵۰ گرم

طرز تهیه

 ابتدا شکر را به همراه پودر کاکائو داخل یکی ظرف می‌ریزیم و با قاشق چوبی به خوبی ترکیب می‌کنیم تا با هم کاملا یک دست شوند. از قاشق چوبی به این دلیل استفاده می‌کنیم تا مواد اصلی ما به آن نچسبد. مخلوط کردن شکر و پودر کاکائو باعث می‌شود که زمانی که شکلات صبحانه آماده شد داخل آن گلوله‌ای به وجود نیاید و کاملا یک دست باشد.

پس از اینکه شکر و پودر کاکائو کاملا یک دست شدند، شیر را اضافه می‌کنیم و با دیگر مواد مخلوط می‌کنیم. در ادامه ظرف را روی حرارت قرار می‌دهیم و مواد را هم می‌زنیم تا اطراف شیر حباب بزند.

 حرارت زیر ظرف باید کاملا ملایم باشد تا شیر نجوشد. مواد را به صورت مداوم هم می‌زنیم تا شکلات غلیظ شود و به غلظت مورد نظرمان برسد. برای اینکه شکلات به غلظت کافی برسد باید حدود ۴۵ دقیقه تا یک ساعت روی حرارت بماند.

خواندن
طرز تهیه کیک پرتقالی سیسیلی خوشمزه و خوش طعم

برای اینکه شکلات ته نگیرد باید هر ۵ تا ۱۰ دقیقه یک بار آن را هم بزنیم. زمانی که شکلات صبحانه به غلظت مورد نظرمان رسید کره را اضافه می‌کنیم و مواد را مخلوط می‌کنیم تا کره به طور کامل حل شده و با دیگر مواد مخلوط شود.

پس از اینکه کره با مواد دیگر ترکیب شد ظرف حاوی شکلات صبحانه را از روی حرارت کنار می‌گذاریم و اجازه می‌دهیم در دمای محیط خنک شود. حالا شکلات صبحانه سرد شده را در یخچال نگهداری می‌کنیم.

طرز تهیه شکلات صبحانه

مواد لازم برای تهیه شکلات صبحانه با فندق

  • فندق ۱ پیمانه
  • شکلات شیری خرد شده ۳۵۰ گرم
  • روغن مایع ۲ قاشق غذاخوری
  • پودر قند یا شکر قنادی ۳ قاشق غذاخوری
  • پودر کاکائو ۱ قاشق غذاخوری
  • وانیل نصف قاشق چای‌خوری
  • نمک سه چهارم قاشق چای‌خوری

طرز تهیه

برای تهیه شکلات صبحانه فندقی ابتدا باید فندق ها را برشته کنید. فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد تنظیم کنید تا گرم شود. فندق ها را روی سینی فر پخش کنید و برای حدود ۱۲ دقیقه داخل فر بگذارید تا برشته شوند. آن ها را داخل دستمال تمیز یا حوله آشپزخانه بگذارید و با فشار زیاد مالش دهید تا پوسته های آن جدا شود. سپس بگذارید تا مغز فندق بدون پوسته کاملاً خنک شوند.

شکلات ها را به روش بن ماری یا در ماکروویو ذوب کنید. خوب هم بزنید تا یکدست شوند و بگذارید تا خنک شوند.فندق ها را با کمک یک غذا ساز کاملاً خرد کنید. در حدی که حالت پودری بگیرند. سپس روغن، شکر، پودر کاکائو، وانیل و نمک را اضافه کنید و بگذارید تا داخل مخلوط کن خوب با هم ترکیب شوند.

خواندن
طرز تهیه چیز کیک کیوی خوشمزه و مجلسی

شکلات ذوب شده را به این ترکیب اضافه کنید و غذا ساز را روشن کنید. مخلوط کردن این مواد را تا حدی ادامه دهید که هیچ تکه درشتی از فندق باقی نماند. سپس آن را در یک شیشه مربا بریزید و فرصت دهید تا در دمای اتاق خوب سرد شود. شکلات صبحانه خانگی شما آماده است. این شکلات صبحانه را می توانید برای دو هفته در دمای اتاق نگه دارید.