طرز تهیه مربای بهار نارنج

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ شما را با طرز تهیه مربای بهار نارنج خوشمزه و مجلسی آشنا خواهیم کرد. در ادامه مراه ما باشید.

مربای بهار نارنج مربایی است که از شکوفه های درخت پرتقال، لیمو و نارنج تهیه می شود. این شکوفه های سفید و زیبا عطری از بهشت به همراه خود دارند و بسیار پر فایده و مغذی می باشند و به صورت شربت و مربا و دمنوش قابل استفاده هستند. مربا بهارنارنج را میتوانید برای صبحانه، میان وعده و دسر استفاده کنید. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مربای بهار نارنج در ادامه با ما همراه باشید.

طرز تهیه مربای بهار نارنج

مواد لازم مربای بهار نارنج

  • آب ۳ پیمانه
  • شکر ۱ کیلوگرم
  • گل بهار نارنج ۱ کیلوگرم
  • آب لیمو ترش ۲ قاشق سوپخوری

طرز تهیه

برای تهیه مربای بهار نارنج در ابتدا ، گلبرگ های شکوفه های بهار نارنج را از گل جدا می کنیم. سپس حدود ۲۴ ساعت تا ۳۰ ساعت در آب سرد خیس می کنیم. در این زمان حدود سه تا چهار مرتبه آب آن را عوض می کنیم.

توجه داشته باشید که در صورت تمایل می توان ظرف آب و بهار نارنج را در یخچال نگه داشت تا سرد باشد. بعد از این مدت، آب آن را خالی کرده و با آب معمولی درون یک قابلمه می ریزیم. سپس اجازه می دهیم تا روی حرارت ملایم بجوشد.

وقتی حدود سه الی چهار دقیقه جوشید، آن را آبکش کرده و مجدد به قابلمه برگردانده و روی آن را آب می ریزیم. سپس روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا دوبار به جوش آید. دوباره آن را آبکش می کنیم تا تلخی آن گرفته شود.

خواندن
طرز تهیه مارمالاد سیب ، خوشمزه و خانگی

اگر احساس می کنید هنوز تلخ است می توان دوباره این کار را تکرار کرد تا تلخی اش کامل گرفته شود. این نکته را باید توجه کرد که هر بار که تلخی آن را با جوشاندن می گیریم، عطر و بوی آن نیز کمتر می شود.

سپس شهد رقیق با آب و شکر تهیه می کنیم. شکر و آب را درون یک قابلمه ریخته و روی حرارت متوسط قرار می دهیم و درب قابلمه را می بندیم و صبر می کنیم تا مواد  بجوشد. وقتی شکر به طور کامل در آب حل شد، حدود ۵ دقیقه اجازه می دهیم تا بجوشد.

بهار نارنج را درون شهد می ریزیم و با شعله متوسط و قابلمه در بسته می گذاریم تا آهسته بجوشد و مربا پخته شود و شهد کمی غلیظ شود. حدود یک ساعت لازم است که با درب بسته بپزد تا غلیظ شود.