طرز تهیه شیره انجیر

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ شما را با طرز تهیه شیره انجیر خانگی و خوشمزه آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

انجیر یکی از میوه ‌های بهشتی است که در کنار طعم خوب، دارای مواد معدنی و ویتامین ‌های زیادی است. شیره انجیر نیز شیره ای خوشمزه و شیرین است که به راحتی در منزل تهیه می شود. شما می توانید از شیره انجیر برای تهیه کیک و شیرینی بجای شکر استفاده کنید تا هم سالم تر می باشد و هم خیلی خواص خوب برای بدن دارد. در ادامه با آموزش کامل طرز تهیه شیره انجیر همراه ما باشید.

طرز تهیه شیره انجیر

مواد لازم

  • انحیر سیاه ۱ کیلوگرم
  • آب ۳ پیمانه

طرز تهیه

ابتدا انجیرها را بشورید و خشک کنید و سپس از وسط یه دو نیم کنید. حالا انجیر ها را داخل قابلمه ریخته و به آن آب اضافه کنید. دقت کنید مقدار آب برابر با حجم انجیر می باشد. قابلمه حاوی انجیر ها را روی حرارت قرار دهید و صبر کنید تا به جوش بیاید سپس شعله را کم کنید و بگذارید برای ۱ ساعت کاملا پخته و له شود.

در این مرحله نباید شیره غلیظ باشد، تا به راحتی از صافی رد شود. برای اینکه شیره راحت تر از انجیر جدا شود با کمک گوشتکوب برقی یا میکسر یا گوشتکوب دستی مواد را بکوبید تا یکدست شود.

داخل یک کاسه یک پارچه تنظیف یا نازک قرار دهید و شیره میکس شده را داخل آن بریزید و خوب فشار دهید تا شیره از مواد جدا شود. سپس شیره تهیه شده را داخل یک قابلمه بریزید و بگذارید به غلظت مناسب برسد و کشدار شود.

خواندن
مقایسه روغن زیتون و روغن کنجد

در حین جوشیدن حتما باید کف روی آن را بگیرید و گاهی مواد را هم بزنید تا ته نگیرد. شیره وقتی به غلظت دلخواه رسید در یک ظرف شیشه ای تمیز و استریل شده بریزید و درب آن را بسته و در یخچال یا خشک و خنک نگهداری کنید. نوش جان