Subscribe Now
Trending News
مربا

طرز تهیه مربای گیلاس خوشمزه و خانگی 

طرز تهیه مربای گیلاس

در این مطلب از مجله گردشگری تاپ کوکینگ شما را با طرز تهیه مربای گیلاس خانگی و خوشمزه آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

مربا از جمله صبحانه های پرطرفدار در تمام دنیاست و از آنجایی که با اکثر میوه ها می توان مربا تهیه کرد، آنقدر تنوع دارند که با تمام سلیقه ها متناسب است. انواع مرباها از جمله مربای آلبالو، گیلاس، به، هویج و… هستند که هرکدام طعم بی نطیر خود را دارند. مربای گیلاس یکی از محبوب ترین و خوشمزه ترین مرباهاست.

مربای گیلاس به دلیل طعم بی نظیر و رنگ زیبایی که دارد جزو پرطرفدارترین ها در تمام دنیاست. مربای گیلاس به دلیل اینکه رنگ بسیار جذابی دارد، معمولا برای دیزاین و تزئین انواع کیک ها، چیز کیک ها، شیرینی و دسرها هم استفاده می شود. بهتر است در تابستان در فصل رسیدن گیلاس این مربا را تهیه کنید. در ادامه طرز تهیه مربای گیلاس خوشرنگ و خوش طعم را به شما آموزش می دهیم.

طرز تهیه مربای گیلاس
طرز تهیه مربای گیلاس

مواد لازم

  • گیلاس ۱ کیلوگرم
  • شکر ۱ کیلوگرم
  • جوهر لیمو ¼ قاشق مرباخوری (یا ۱ قاشق غذاخوری آب لیمو ترش)

طرز تهیه مربای گیلاس

برای درست کردن مربای گیلاس ابتدا گیلاس ها ی رسیده را تمیز کنید و برگ هایش را جدا کنید و بعد با چاقو یا هسته گیر هسته های گیلاس را بیرون بیاورید.

گیلاس ها و شکر را به صورت لایه لایه درون ظرفی بریزید و به مدت ۱۲ ساعت در یخچال قرار دهید تا شکر حل شود و گیلاس ها آب بیندازند.

خواندن
طرز تهیه مارمالاد گلابی ، خوشمزه و لذیذ

گیلاس ها را داخل قابلمه ای بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید و صبر کنید تا بجوشند. هنگام جوشیدن مربا روی آن کف مینشیند که بهتر است آنها را از روی مربا بردارید تا رنگ مربا براق تر شود. در ادامه حرارت را ملایم تر می کنیم و اجازه می دهیم حدود ۳۰ تا ۴۵ مربا روی حرارت ملایم بماند تا غلیظ شود و به خوبی جا بیفتد.

در آخر پس از اینکه مربا به غلظت کافی رسید و آماده شد جوهر لیمو را اضافه می کنیم و اجازه می دهیم مربا به مدت ۱۲ ساعت در دمای آشپزخانه بماند، سپس آنرا داخل ظرف های شیشه ای می ریزیم و در یخچال نگهداری می کنیم.

طرز تهیه مربای گیلاس
طرز تهیه مربای گیلاس

نکات پخت

  1. به دلخواه می توانید کمی هل یا وانیل به مربای گیلاس اضافه کنید اما گیلاس خود به تنهایی طعمی منحصر به فرد دارد.
  2. برای اینکه از میزان قوام مربا اطمینان پیدا کنید باید مقداری از شربت را در قاشقی بریزید و اگر شیره پس از خنک شدن سریع از قاشق به پایین نریخت یعنی شربت قوام کافی را بدست آورده است.
  3. برای جلوگیری از کپک زدن حتما مقدار شکر و گیلاس مساوی باشد و مربا به غلظت برسد سپس از روی حرارت بردارید.
  4. برای جلوگیری از شکرک زدن مربای گیلاس باید مربا بیش از حد نجوشد و شیرینی مربا کم نباشد.
  5. اگر دوست دارید مربا داخل شربت غوطه ور باشد، زمان پخت ۱.۵ پیمانه آب به گیلاس ها اضافه کنید، اگر دوست دارید خشک تر باشد طبق دستور بالا آب را حذف کنید.
  6. مربا را هیچ وقت گرم داخل شیشه نریزید و صبر کنید تا خنک شود.
  7. موقع پخت مربا هیچوقت درب قابلمه را نگذارید.
خواندن
طرز تهیه مربای آلبالو خوشمزه و خوشرنگ خانگی

مقالات آشپزی بیشتر بخوانید:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *