طرز تهیه مارمالاد سیب

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ شکما را با طرز تهیه مارمالاد سیب خوشمزه و خانگی آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

مارمالاد سیب از مارمالادهای پر طرفداری است که می توانید برای تزیین شیرینی و صبحانه استفاده کنید. برای تهیه مارمالاد سیب ، می توانید از سیب زرد یا قرمز استفاده کنید. این مارمالاد را هم بدون ژلاتین و هم با پودر ژلاتین می‌توانید تهیه کنید. برای مشاهده آموزش کامل طرز تهیه مارمالاد سیب در ادامه با ما همراه باشید.

طرز تهیه مارمالاد سیب

مواد لازم 

  • سیب زرد ۱/۵ کیلوگرم
  • شکر ۳ پیمانه
  • آب ۲ پیمانه
  • جوهر لیمو ۱ ق چ سرخالی
  • زعفران ۱ ق غ

طرز تهیه مارمالاد سیب

ابتدا سیب را بشورید و پوست آن ها را بگیرید و به قطعات متوسط خرد کنید. سیب ها را داخل قابلمه ریخته و آب را به آن اضافه کنید و اجازه دهید تا سیب با آب کاملا پخته شود.

وقتی سیب ها پخته شدند حرارت را خاموش کنید و با کمک گوشکوب برقی یا دستی خوب سیب ها را له کنید. سپس شکر و جوهر لیمو را اضافه کرده و مجدد روی حرارت بسیار کم قرار دهید و به آرامی با قاشق چوبی هم بزنید.

وقتی شکر حل شد حرارت را زیاد کنید تا قل بزند می توانید درب قابلمه را بگذارید تا به اطراف پاشیده نشود هر از گاهی مارمالاد را هم بزنید تا ته نگیرد. (دقت داشته باشید قاشق را به دیواره ها نکشید چون باعث شکرک زدن مارمالاد می شود) و در انتها زعفران یا رنگ غذا را افزوده و هم بزنید تا مخلوط شود.

خواندن
طرز تهیه وافل خوشمزه ، صبحانه ای دلپذیر

وقتی مارمالاد غلیظ و شفاف شد ، مارمالاد سیب شما حاضر است آن را داخل شیشه مربا ریخته و بگذارید تا خنک شود سپس در یخچال قرار دهید و همراه با صبحانه خود میل کنید. نوش جان

نکته : اگر جوهر لیمو نداشتید می توانید از یک قاشق آبلیموی تازه استفاده کنید.

طرز تهیه مارمالاد سیب