طرز تهیه مارمالاد به

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ شما را با طرز تهیه مارمالاد به ، به روش خانگی و خوشمزه آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

مارمالاد مانند مربا از میوه و شکر تهیه می گردد اما بر خلاف مربا تکه های میوه در آن دیده نشده و حالت پوره ای و ژله ای دارد. مارمالاد به نیز یکی از انواع مارمالاد های خوش طعم و مغذی است که همراه با کره و نان تست به عنوان صبحانه مصرف می‌شود. همچنین  رنگ جذاب مارمالاد به آن را به گزینه‌ مناسبی برای تزیین انواع کیک و شیرینی تبدیل کرده است. در ادامه با آموزش کامل طرز تهیه مارمالاد به همراه ما باشید.

طرز تهیه مارمالاد به

مواد لازم

  • به ۱ کیلوگرم
  • شکر ۱ لیوان
  • آب ۲ تا ۳ پیمانه
  • آبلیمو تازه یک دوم پیمانه

طرز تهیه

ابتدا به ها را بشویید. پوستشان را بگیرید، مغز سخت میوه را جدا نموده و سپس رنده نموده یا ریز خرد کنید. دانه های به را نگه دارید تا هنگام پخت از آن برای ژله ای شکل کردن مارمالاد بهره ببرید.

به ها را در کاسه بزرگی ریخته و روی آنها آب لیموی تازه بریزید. وقتی کاملا با آبلیمو آغشته شدند، شکر را روی به بریزید و بگذارید تا یکی دو ساعت بماند.

آب را در یک قابلمه ای با کف ضخیم روی حرارت قرار دهید تا به جوش آید. سپس به و شکر را در قابلمه بریزید. اگر به و شکر آب انداخته آب آن را هم داخل قابلمه ریخته و روی حرارات مناسب قرار دهید. دانه های به را هم اضافه کنید.

خواندن
طرز تهیه مارمالاد کدو حلوایی ، لذیذ و عالی

مواد را هم بزنید تا شکر کاملا حل گردد و مارمالاد به جوش آید. سپس حرارت را کم کنید و اجازه دهید تا حدود ۳ ساعت بپزد و به قوام آید. باید هر از چند گاهی مرارمالاد را هم بزنید تا ته نگیرد.

بعد از به قوام آمدن نسبی مجددا نیم ساعت بیشتر روی حرارت بگذارید تا کاملا غلیظ گردد. بعد از پختن به ها ،قسمتهای هسته دار را از مارمالاد خارج کنید. سپس با پوره کن یا دیتگاه گوشکوب برقی به ها را له کنید. بعد از پختن مارمالاد آن را در شیشه های مناسب پاکیزه بریزید. نوش جان