طرز تهیه کرپ ساده

در این مطلب از مجله گردشگری تاپ کوکینگ شما را با طرز تهیه کرپ ساده آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

کرپ (crepe) فرانسوی نوعی نان کوچیک می باشد که در تابه درست می شود. کرپ در واقع همان پنکیک نازک شده است و تهیه آن به همان سادگی می باشد. اما کرپ نازک تر است و حتی میتوان میان آن از مواد گوشتی استفاده کرد.

کرپ معمولاً به عنوان صبحانه سرو میشود و در این صورت روی آن از کره یا کره بادام زمینی با انواع مواد شیرین مثل پودر قند، مربا، عسل یا سس شکلات و خامه استفاده میشود. انواع میوه مثل موز و توت فرنگی هم به کرپ فرانسوی طعم بسیار خوبی میدهند.طرز تهیه کرپ ساده

مواد لازم 

آرد ۱ پیمانه

تخم مرغ ۲ عدد

شیر ۱/۲ پیمانه

آب ۱/۲ پیمانه

نمک ۱/۴ قاشق چایخوری

کره ذوب شده ۲ قاشق غذاخوری

وانیل نوک قاشق مرباخوری

شکر ۱ قاشق غذاخوری (دلخواه)

طرز تهیه کرپ ساده

طرز تهیه

ابتدا مواد خشک؛ آرد الک شده، شکر و نمک را با هم مخلوط کنید. سپس در ظرف دیگری تخم مرغ‌ها و شیر را به کمک همزن خوب هم بزنید. بعد از آن ۲ قاشق کره آبکرده به همراه عصاره وانیل را به مواد اضافه کنید و دوباره کمی هم بزنید. (اگر از پودر وانیل استفاده می‌کنید آن را به مواد خشک اضافه کنید)

حال وقت اضافه کردن مواد خشک به مایه‌ی تخم مرغ و شیر است. این کار را آهسته آهسته انجام دهید و مدام هم بزنید تا مایه‌ی یکدست و صاف بدست آید. مایه کرپ را در ظرف مناسبی ریخته، روی آن را بپوشانید و به مدت نیم ساعت درون یخچال بگذارید.

خواندن
طرز تهیه کیک خیس شکلاتی خوشمزه و مجلسی

تابه‌ی تفلون مناسبی را روی شعله ملایم قرار دهید تا گرم شود. سپس مقداری کره را به کف تابه بمالید تا کف تابه کمی چرب شود. (برای هر کرپ باید این کار را انجام دهید). کف تابه نباید بسیار چرب باشد.

سپس به اندازه ۲ قاشق غذاخوری یا یک ملاقه کوچک از مایه‌ی کرپ را درون تابه ریخته و تابه را آهسته تکان دهید تا مایه تمام سطح کف تابه را بپوشاند. با شعله ملایم ۲ الی ۳ دقیقه زمان کافیست تا یک طرف کرپ بپزد. روی دیگر کرپ را برگردانید تا خوب بپزد و طلایی شود.

نکات 

اگر از مایه کرپ مقدار بیشتری در تابه بریزید، لطافت خود را از دست می‌دهد.

اگر قصد اضافه کردن مربا یا خامه را به کرپ دارید این کار هنگام پخت در تابه انجام ندهید.