طرز تهیه ژله خرده شیشه

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ شما را با طرز تهیه ژله خرده شیشه آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

ژله ها در انواع طعم و شکل های مختلف نظیر ژله خرده شیشه و … موجود می باشند و شما می توانید این نوع ژله ها را به عنوان دسر برای پذیرایی از مهمان هایتان تهیه نمایید. ژله خرده شیشه نسبت به ژله ساده زحمت بیشتری دارد ولی ظاهر جذاب‌تری دارد و می‌توانید چند طعم متفاوت ژله را در کنار هم امتحان کنید. در ادامه با طرز تهیه این دسر خوشمزه همراه ما باشید.

طرز تهیه ژله خرده شیشه

مواد لازم

  • ژله آلوئه ورا ۱ بسته
  • بستنی وانیلی  ۱ لیوان
  • ژله  به تعداد دلخواه

طرز تهیه ژله خرد شیشه

ابتدا باید هر کدام از پودر ژله‌های رنگی را جدا در آب جوش حل کنید. (برای حل کردن پودر ژله‌ها در آب می‌توانید آن‌ها را به روش بن ماری روی حرارت کتری حل کنید). سپس یک لیوان آب سرد به آن اضافه کرده و در یخچال گذاشته تا سفت شوند. وقتی ژله‌های رنگی آماده شدند آن‌ها را با چاقو به قطعات کوچک مکعبی برش بزنید و آنها را داخل ظرف سرو بچینید.

سپس ژله آلوئورا را در یک لیوان آبجوش حل کرده و به جای آب سرد یک لیوان بستنی آب شده به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید.

حالا مواد را روی ژله های خرد شده در ظرف دسر بریزید و برای چند ساعت در یخچال قرار داده و اجازه دهید ژله خودش را ببندد.

در صورتی که می خواهید ژله را از ظرف جدا کنید، وقتی ژله کامل بست قالب را برای ۳۰ ثانیه در آب جوش قرار داده و سپس آن را در ظرف موردنظر برگردانید. نوش جان

خواندن
طرز تهیه سوهان عسلی با خلال بادام

طرز تهیه ژله خرده شیشه

نکته: 

برای خارج کردن ژله از قالب ابتدا باید چاقوی تیز لبه‌های ژله را آزاد کنید و بعد قالب را برای چند ثانیه درون ظرف آب گرم بگذارید و بعد آن را برگردانید. دقت داشته باشید که آب نباید جوش باشد زیرا باعث می‌شود ژله آب شود و ظاهر آن به هم بخورد.

برای تهیه ژله خرده شیشه بهتر است از ژله‌های با رنگ‌ تیره و درخشان استفاده کنید تا کاملا مشخص باشد و ظاهر جذابی پیدا کند. می‌توانید بستنی را برای تهیه ژله خرده شیشه حذف کنید ولی خرده‌های ژله دیگر خیلی مشخص نخواهند بود.

این ژله را می‌توانید در قالب مستطیل شکل نیز درست کنید و بعد برش بزنید و برای هر نفر به صورت جداگانه سرو کنید.