طرز تهیه سس کارامل

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ شما را با طرز تهیه سس کارامل خوشمزه و فوق العاده آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

سس کارامل یکی از متداول ترین سس ها است که در بین ایرانیان محبوبیت بسیار زیادی دارد. از این سس می توانید در انواع کیک ها، نان ها، وافل و بستنی و … استفاده کنید. کارامل دو نوع دارد خشک و تر که روش درست کردن هر کدام متفاوت است. طرز تهیه سس کارامل بسیار راحت است و این سس خوشمزه را می توانید در آشپزخانه منزل تان درست نمایید. در ادامه با آموزش کامل این سس خوشمزه همراه ما باشید.

طرز تهیه سس کارامل

مواد لازم برای تهیه سس کارامل

  • شکر ۱لیوان
  • آب ۱ فنجان
  • خامه  صبحانه ۱ فنجان
  • کره ۵۰ گرم

طرز تهیه

برای تهیه سس کارامل ابتدا شکر و آب را مخلوط کنید و داخل قابلمه ای بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید. هم بزنید تا مخلوط شکر و آب به جوش بیاید.

مرتب هم بزنید تا رنگ شکر طلایی شود (دقت کنید شکر نسوزد). کره را اضافه کنید و پس از اینکه کره ذوب شد خامه را اضافه کنید و سریع هم بزنید.

آنقدر هم بزنید تا به غلظت و رنگ دلخواه برسید. سپس از روی حرارت بردارید و اجازه دهید خوب سرد شود. سس کارامل را داخل شیشه بریزید و در یخچال بگذارید. برای استفاده مدتی در دمای اتاق قرار دهید یا گرم کنید تا کارامل نرم شود. این سس برای انواع کیک، شیرینی و دسر کاربرد دارد.

خواندن
معرفی انواع باقلوا استانبولی | baklava

نکات کلیدی:

  1. سس کارامل را به مدت طولانی نگهداری نکنید.
  2. طرز تهیه سس کارامل راحت است ولی دقت فرمائید کم کم آن را تهیه کنید تا سس کاراملی با کیفیت تری را داشته باشید.
  3. رنگ سس به سلیقه خودتون بستگی داره می توان مقداری بیشتر شکر را کاراملی کرد ولی در نظر داشته باشید زیاد تفت نخوره تا تلخ شود.
  4. در نظر داشته باشید سس وقتی خنک شود سفت می شود.

طرز تهیه سس کارامل