طرز تهیه آیس کافی

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ شما را با طرز تهیه آیس کافی خانگی و خوشمزه آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

قهوه یکی از نوشیدنی‌های پرطرفدار است که بعضی از افراد به خوردن آن اعتیاد دارند. قهوه به اشکال گوناگونی سرو می‌شود و انواع مختلفی دارد. یکی از این انواع قهوه، آیس کافی یا همان قهوه یخ است.

آیس کافی (Iced coffee) یکی از انواع قهوه است که به صورت سرد سرو می‌شود و می‌تواند یکی از گزینه‌های مناسب برای فصل‌های گرم سال باشد. شما حتی می توانید از مخلوط کردن نسکافه مورد علاقه خود با یخ این نوشیدنی را تهیه کنید و از انواع طعم دهنده و یا همان سیروپ ها استفاده کنید. در ادامه با آموزش کامل طرز تهیه آیس کافی همراه ما باشید.

طرز تهیه آیس کافی

مواد لازم 

  • قهوه اسپرسو ۶۰ تا ۷۵ میلی لیتر معادل ۲ الی ۳ شات
  • شکر ۲ ق غذا خوری
  • یخ به مقدار لازم
  • شیر پرچرب ۱ پیمانه

طرز تهیه

ابتدا باید قهوه اسپرسو را با هر وسلیه ای که در منزل دارید تهیه کنید شما می توانید از فرنچ پرس یا دستگاه خانگی یا موکاپات استفاده کنید قهوه را داخل دستگاه مورد نظر ریخته و تا زمان عصاره گیری صبر کنید و آن را کنار بگذارید.

اگر دستگاه شما نازل بخار دارد شیر را داخل ظرف ریخته و بگذارید تا کف دار و فوم دار شود می توانید از دستگاه فرنچ پرس دستی نیز برای تهیه فوم شیر استفاده کنید اگر هیچکدام را در دسترس نداشتید از خامه قنادی زده شده هم می توانید استفاده کنید.

خواندن
قهوه ۶۰ – ۴۰ چیست؟ ( قهوه میکس عربیکا و روبوستا)

در لیوان مورد نظر چند قطعه یخ بزیرید سپس شیر فوم دار را اضافه کنید و قهوه اسپرسو که آماده کردید را به آرامی روی شیر بریزید و در انتها شکر را اضافه کنید و هم بزنید بعد از ۱ دقیقه نوشیدنی خوشمزه شما حاضر است. نوش جان

طرز تهیه آیس کافی