طرز تهیه فراپاچینو

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ شما را با طرز تهیه فراپاچینو خوشمزه و عالی آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

فراپاچینو (Frappuccino) نام یک نوع قهوه مدرن و فانتزی شرکت استارباکس برای یک نوع نوشیدنی قهوه یخ زده و مخلوط است که ترکیبی از قهوه با یخ و سایر مواد مختلف مخلوط می باشد. معمولاً در آن از خامه و شربت های طعم دار یا سیروپ استفاده می شود.

کاپوچینو و یک فراپاچینو، نوشیدنی های بسیار متفاوتی هستند، اما منشأ یکسانی دارند و در واقع می توان گفت فراپاچینو نوعی پاسخ برای نیاز به دوستداران کاپوچینو است که مایل به نوشیدنی سرد هستند.

این نوشیدنی از اسپرسو و شیر و سس کارامل تهیه می شود که وجود شیر و اسپرسو باعث ایجاد کف روی نوشیدنی و طعم خوشایند آن می کند. این نوشیدنی را می توان به منوی کافی شاپ ها اضافه کرد یا در خانه در فصل گرم، تهیه و مصرف نمود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه فراپاچینو در ادامه با ما همراه باشید.

طرز تهیه فراپاچینو

مواد لازم

  • اسپرسو ۲ الی ۳ شات
  • شیر نصف لیوان
  • یخ خرد شده نصف لیوان
  • خامه نصف قاشق غذاخوری
  • سیروپ کارامل
  • شکر قهوه ای (دلخواه)

طرز تهیه فراپاچینو

برای درست کردن فراپاچینو ابتدا ۲ شات اسپرسو تهیه کنید. برای این کار می توانید از قهوه سازها کمک بگیرید و در صورتی که قهوه ساز در دسترس نبود می توانید اسپرسو را روی گاز و یا به کمک موکاپات درست کنید. لازم به ذکر است که اگر به قهوه و کافئین آن نیاز بیشتری دارید می توانید آن را به شات تبدیل کنید.

خواندن
نحوه صحیح دم کردن یک چای خوش عطر و اصول آن

یخ های قالبی را درون مخلوط کن بریزید و سپس به آن سیروپ کارامل را اضافه کنید. در آخر شیر، خامه و اسپرسو را به آن بیفزایید و مخلوط کن را روشن کنید. توجه داشته باشید که اندازۀ یخ ها نباید خیلی ریز یا خیلی درشت باشند.

تا جایی اجازه می دهیم تا دستگاه کار کند که تمام یخ ها خرد شود و نوشیدنی کاملا یکدست شود. سپس نوشیدنی را درون لیوان مناسب می ریزیم. روی نوشیدنی ها را با پودر قهوه یا نسکافه تزیین می کنیم. پودر قهوه مناسب تر است.

طرز تهیه فراپاچینو

نکاتی درمورد طرز تهیه فراپاچینو

  1. افزودن خامه به فراپاچینو اختیاری است. اما در طعم و مزۀ نهایی مؤثر خواهد بود. البته خامه درنهایت باعث می شود کالری این نوشیدنی بالاتر رفته و چربی آن نیز افزوده شود.
  2. برای درست کردن فراپاچینو لازم نیست که حتماً از اسپرسو استفاده کنید. بلکه می توانید از انواع قهوه مانند قهوه های دمی از جمله قهوۀ فرانسه در این نوشیدنی جذاب استفاده کنید.
  3.  فراپاچینو را معمولاً در لیوان های یا ماگ های بزرگ و به همراه نی سرو می کنند.
  4. برای تزئین یا گارنیش فراپاچینو نیز می توانید از پودر قهوه و همچنین سس شکلات یا کارامل بر روی آن استفاده کنید.
  5. به دلیل وجود سیروپ در فراپاچینو، این نوشیدنی شیرین خواهد بود. اما اگر تمایل داشتید آن را شیرین تر میل کنید، بهتر است به جای شکر سفید از شکر قهوه ای استفاده کنید. دلیل استفاده از شکر قهوه ای آن است که این شکر طعم قهوه را خراب نمی کند.
خواندن
طرز تهیه میلک شیک پسته خوشمزه و خانگی
به این مقاله امتیاز دهید