طرز تهیه قهوه موکا

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ شما را با طرز تهیه قهوه موکا حرفه ای و خانگی آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

قهوه موکا (cafe mocha) از ترکیب قهوه دم شده با شکلات به دست می آید ؛ مردم دنیا موکا را نوعی نوشیدنی میدانند که از مخلوط شکلات ( چه به صورت شکلات یا پودر کاکائو ) با قهوه دم شده بخصوص قهوه اسپرسو به دست می آید. کافه موکا مانند یک کافه لاته  تهیه می شود. کافه موکا را همچنین می توان با شکلات تلخ یا شیر شکلاتی تهیه نمود. در برخی کشورها و گویش ها کافه موکا را با نام موکاچینو می شناسند.

طرز تهیه قهوه موکا

مواد لازم باری تهیه موکا

پودر قهوه ۱ قاشق چایخوری

شیر ۲ فنجان

شکلات یا پودر کاکائو ۳ قاشق چایخوری

خامه ۱/۲ فنجان

شکر ۱ قاشق چایخوری

دارچین یا وانیل ۱/۳ قاشق چایخوری

طرز تهیه قهوه موکا

طرز تهیه موکا

برای درست کردن قهوه موکا به قهوه اسپرسو نیاز دارید می توانید ابتدا قهوه اسپرسو را تهیه کنید همچنین می توانید برای تهیه قهوه موکا از نسکافه نیز استفاده کنید که برای تهیه نسکافه ابتدا باید یک قاشق مرباخوری نسکافه را در درون یک فنجان آبجوش حل کنید.

دو فنجان شیر را روی حرارت قرار دهید تا داغ شود ، شکلات را به شیر داغ اضافه کنید و خوب مخلوط نمائید تا شکلات در شیر حل شود سپس شکر ، خامه و قهوه دم کرده را به آن اضافه کنید.

تمام مواد را روی حرارت ملایم مدام بهم بزنید تا به غلظت مورد نظر برسند ، پس از برداشتن از روی حرارت دارچین یا وانیل را اضافه کنید ؛ برای سرو قهوه موکا درون فنجان قهوه را ریخته و رویش را با خامه زده شده تزئین کنید.

خواندن
بهترین زمان برای نوشیدن قهوه چه زمانی است؟

نکته :

استفاده از شکر و خامه درون قهوه موکا سلیقه ای میباشد.

بهترین نوع قهوه برای قهوه موکا اسپرسو میباشد.

در صورت تمایل میتوانید مواد درون موکا را کم و زیاد کنید.