طرز تهیه بستنی سرخ شده

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ شما را با طرز تهیه بستنی سرخ شده خانگی و خوشمزه آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

بستنی سرخ شده یکی از جالب‌ترین و خلاقانه‌ترین دسرهای چند سال اخیر است که طرفداران بسیاری هم پیدا کرده است و رفته رفته در نقاط مختلف دنیا در کافه‌ها و رستوران‌ها سرو می‌شود. این دسر اولین بار در یک رستوران آمریکایی سرو شده است ولی ادعایی وجود دارد که طبق آن بستنی سرخ شده دارای اصالت ژاپنی است.

ترکیب اصلی برای تهیه پوشش بستنی‌ها کورن فلکس و دارچین است که مورد علاقه بیشتر مردم هم هست. تهیه این دسر علاوه بر آشنا کردن شما با مزه‌ای جدید، ذهنتان را هم به چالش می‌کشد تا شما هم با ترکیب کردن مواد و مزه‌های مختلف بتوانید دسرهای جدید و خلاقانه دیگری تهیه کنید. در ادامه با طرز تهیه بستنی سرخ شده همراه ما باشید.طرز تهیه بستنی سرخ شده

مواد لازم

روغن : ۲ پیمانه

بستنی وانیلی : ۴۵۰ گرم

کورن فلکس صبحانه ( غلات مخصوص صبحانه ) : ۳ پیمانه

تخم مرغ : ۲ عدد

پودر نارگیل : ۱ پیمانه

پودر دارچین : ۱ قاشق چای خوری

طرز تهیه بستنی سرخ شده

طرز تهیه

ابتدا با استفاده از اسکوپ یا هر وسیله دیگری بستنی ها را به شکل گرد قالب بزنید و داخل سینی قرار دهید و حداقل به مدت ۱ ساعت در فریزر بگذارید تا سرد و سفت شوند.

سپس کورن فلکس را داخل کیسه ای بریزید و بکوبید تا خرد شود سپس با پودر نارگیل و پودر دارچین مخلوط کنید.

تخم مرغ و شیر را مخلوط کنید و با چنگال بزنید تا کف کند ، بستنی ها را بعد از یک ساعت از فریزر خارج کنید و به نوبت در تخم مرغ و سپس مخلوط کورن فلکس بزنید و تمام سطح بستنی را خوب بپوشانید و دوباره به مدت ۳ ساعت داخل فریزر قرار دهید.

خواندن
طرز تهیه مافین خوشمزه و خانگی

روغن را داخل ماهیتابه بریزید تا داغ شود سپس بستنی ها را از فریزر خارج کنید و سریع داخل روغن بیندازید تا سرخ شوند ( برای هر بستنی ۲۰ ثانیه زمان کافیست ) ، پس از آماده شدن میتوانید بستنی را همراه با عسل ، خامه ، سس شکلاتی و … سرو کنید.

نکات طرز تهیه بستنی سرخ شده

  • قبل از غلطاندن بستنی در مخلوط کورن فلکس حتما مطمئن شوید که مخلوط کاملا خنک شده است.
  • شما می‌توانید این دسر را با هر طعمی از بستنی که دوست دارید تهیه کنید.