طرز تهیه اوتمیل

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ شما را با طرز تهیه اوتمیل ، صبحانه ای مقوی و رژیمی آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

اوتمیل (Oatmeal) از ترکیب دو کلمه (Oat و Meal) به ترتیب به معنای (جو دوسر و بلغور) تشکیل شده‌ است. بنابراین اوتمیل به بلغور جو دوسر اطلاق می‌شود. این غذا در زمره میان وعده‌های رژیمی قرار دارد و با مواد مختلفی ترکیب می‌شود. اوتمیل یکی از خوراکی‌های رژیمی و مقوی است که می‌توانید به عنوان یک صبحانه سریع، سیرکننده و یک وعده پروتئینی میل کنید همچنین یک میان وعده یا صبحانه مناسب برای افراد شاغل، به خصوص ورزشکاران است. در ادامه این مقاله طرز تهیه اوتمیل را توضیح می‌دهیم. با ما همراه باشید.

طرز تهیه اوتمیل

مواد لازم 

  • اوتمیل جو دوسر ۱ فنجان
  • شیر ۲ فنجان
  • موز له شده ۱ عدد متوسط
  • عصاره وانیل نصف قاشق چایخوری
  • دارچین نصف قاشق چایخوری
  • نمک به مقدار کافی

طرز تهیه

شیر سرد را در یک قابلمه کوچک بریزید و جوی پرک شده را به آن اضافه کنید و هم بزنید. ترکیب به دست آمده را بر روی اجاق قرار دهید و بگذارید تا شیر جوش بیاید. حرارت اجاق را کم کنید و اجازه دهید تا جو در شیر کاملا باز شود و ترکیب نرمی به دست آید. سپس وانیل و نمک و موز له شده را اضافه کنید.

زمانی که اوتمیل به غلظت موردنظر شما رسید، می‌توانید آن را از روی حرارت بردارید.  اوتمیل را در ظرف سرو بریزید و دارچین را به آن اضافه کنید.

خواندن
مربای پوست هندوانه ، خوشمزه و خانگی

می‌توانید به جای دارچین از طعم‌دهنده‌های دیگری چون پودر کاکائو،  زنجبیل، هل، جوز هندی یا زعفران نیز استفاده کنید. طعم اوتمیل کاملا سلیقه‌ایست و بستگی به نظر و ذائقه شما دارد.

برخی افراد از میوه‌های تازه فصل یا میوه خشک بر روی اوتمیل استفاده می‌کنند. موز و توت‌فرنگی انتخاب خوبی برای تهیه اوتمیل صبحانه هستند. اگر دوست دارید می‌توانید از کشمش یا انواع مغزها مانند گردو، پسته، بادام یا فندق نیز در کنار میوه استفاده کنید.

به دلخواه می توانید  نصف قاشق غذاخوری عسل به اوتمیل اضافه کرده و نوش‌جان نمایید. شیره انگور یا شکر قهوه‌ای نیز جایگزین خوبی برای عسل هستند.

طرز تهیه اوتمیل