طرز تهیه خورش گردو بادمجان

در این مطلب از مجله اشپزی تاپ کوکینگ شما را با طرز تهیه خورش گردو بادمجان خوشمزه آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

خورش گردو بادمجان یکی از غذاهای اصیل و خوشمزه ایرانی است که با ترکیبی دلنشین از گردو، بادمجان و گوشت، طعمی بی نظیر به دست می‌آورد. این خورش به دلیل غنی بودن از مواد مغذی و طعم دلچسبش، طرفداران زیادی دارد. در ادامه، طرز تهیه این خورش خوشمزه را به شما آموزش می‌دهیم.

طرز تهیه خورش گردو بادمجان
طرز تهیه خورش گردو بادمجان

مواد لازم

  • مغز گردو: ۴۰۰ گرم
  • پیاز: ۲ عدد متوسط
  • گوشت چرخ کرده: ۳۰۰ گرم
  • رب انار ملس: ۳ قاشق غذاخوری
  • بادمجان قلمی: ۵ عدد
  • نمک، زردچوبه، فلفل سیاه: به میزان لازم
  • روغن: به میزان لازم

طرز تهیه

مرحله اول: مغز گردوها را در آسیاب ریخته و کاملا پودر کنید و یک قابلمه مناسب انتخاب کرده و گردوهای پودر شده را داخل آن ریخته و روی حرارت ملایم تفت دهید تا بوی خامی آن گرفته شود.

مرحله دوم: دو لیوان آب سرد به گردوی تفت داده شده اضافه کرده و درب قابلمه را ببندید. اجازه دهید گردو با حرارت ملایم بپزد و روغن بیندازد.

مرحله سوم: پیازها را رنده کرده و آب اضافی آن را بگیرید. گوشت چرخ کرده را با پیاز رنده شده، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه مخلوط کرده و ورز دهید و از گوشت مزه دار شده، کوفته قلقلی‌هایی به اندازه دلخواه درست کرده و در روغن سرخ کنید.

مرحله چهارم: بادمجان‌ها را پوست کنده و به صورت مکعبی خرد کنید. سپس در روغن سرخ کنید و رب انار را به گردوی پخته شده اضافه کرده و تفت دهید تا رنگ آن باز شود.

مرحله پنجم: کوفته قلقلی‌های سرخ شده و بادمجان‌های سرخ شده را به گردو و رب انار اضافه کنید سپس به خورش کمی آب اضافه کرده و اجازه دهید با حرارت ملایم به مدت یک ساعت تا یک ساعت و نیم بپزد تا جا بیفتد.

نکات تکمیلی

  1. برای اینکه خورش گردو بادمجان طعم بهتری داشته باشد، می‌توانید از گردوی تازه و با کیفیت استفاده کنید.
  2. برای تفت دادن گردو، بهتر است از حرارت ملایم استفاده کنید تا گردو نسوزد.
  3. می‌توانید به جای گوشت چرخ کرده از مرغ چرخ کرده نیز استفاده کنید.
  4. برای اینکه خورش غلیظ‌تر شود، می‌توانید در انتهای پخت به آن کمی آرد گندم بسابید.
  5. اگر دوست دارید خورش شما ترش‌تر باشد، می‌توانید مقدار رب انار را بیشتر کنید.