طرز تهیه دونات لقمه ای

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ طرز تهیه دونات لقمه ای ، یکی از شیرینی های خوشمزه را خواهیم داشت. در ادامه همراه ما باشید.

دونات لقمه‌ای یک خوراکی شیرین و خوشمزه به‌حساب می‌آید که جز شیرینی‌جات است و در سراسر جهان طرفداران زیادی دارد. برای تهیه آن دستورات متنوعی وجود دارد که با توجه به سلیقه یا راحتی خود می‌توان از آنها استفاده کرد. برای درست کردن دونات لقمه‌ای باید مواد مختلفی در دست داشته باشید تا بتوانید آن را به بهترین نحو آماده سازید.

دونات می‌تواند بهترین خوراکی برای تولد، دورهمی‌های دوستانه و مهمانی های شما باشد. در ادامه طرز تهیه دونات لقمه ای که ظاهری زیبا و مجلسی دارد را به شما آموزش می دهیم.

طرز تهیه دونات لقمه ای
طرز تهیه دونات لقمه ای

مواد لازم

  • ماست ۱ پیمانه سرخالی
  • شکر نصف پیمانه
  • آرد ۲ پیمانه
  • تخم مرغ ۲ عدد
  • وانیل ۱ قاشق چایخوری
  • بیکینگ پودر ۲ قاشق چایخوری

طرز تهیه دونات لقمه‌ای

مرحله ۱

ابتدا تخم مرغ‌ها را به همراه وانیل و شکر در یک کاسه بریزید و مخلوط تخم مرغ و شکر را به مدت ۲ دقیقه با همزن دستی هم‌ بزنید تا حالتی کمرنگ به خود بگیرد و روشن شود.

مرحله ۲

برای خوب مخلوط شدن، ماست را به کاسه اضافه کرده و هم بزنید. آرد و بیکینگ پودر را به صورت همزمان الک کنید و آن‌ها را به کاسه اضافه کنید و بعد از آن با استفاده از همزن دستی خوب به هم بزنید تا مایعی یکدست ایجاد شود.

مرحله ۳

سپس مایه‌ای که برای دونات در نظر گرفته‌اید را در قیف یکبار مصرف بریزید. حالا روغن را به قابلمه اضافه کنید و بگذارید خوب گرم شود.

خواندن
طرز تهیه داچ بیبی یا پنکیک آلمانی ساده و خوشمزه

مرحله ۴

دونات‌ها را با استفاده از قیف حالت دهید و به داخل روغن داغ بیاندازید. توجه داشته باشید که باید سریعا دونات‌ها را در روغن جابه‌جا کنید تا نسوزند.

مرحله ۵

بعد از کامل سرخ شدن، آن‌ها را از قابلمه‌ خارج می‌کنیم و با دستمال روغن آنها را می‌گیریم. سپس دونات ها را در شکر می‌غلتانیم و یا با شکلات تزئین می کنیم و سرو می کنیم. می توانید دونات ها را به صورت ساده با سس شکلات جداگانه نیز سرو کنید. اگر می خواهید دونات ها ظاهری متفاوت و زیبا داشته باشند می توانید آنها را در شکر قهوه ای بغلطانید.

نتیجه‌گیری

طرز تهیه این دونات خوشمزه برخلاف تصور، چندان هم سخت نیست و می‌توانیم این شیرینی خوش‌طعم را آماده و نوش جان کنیم. البته این شیرینی شگفت‌انگیز در جا‌های مختلف دستورات و رسپی‌های مختلفی دارد که تهیه آن به هر حال خالی از لطف نیست؛

بخصوص وقتی که قرار است به شکل‌های مختلفی این شیرینی خوشمزه را تزئین کرد و با گرانول‌های رنگی و مرواریدی سرو شود که برای کودکان تجربه‌ای شاد و به‌یاد ماندنی را با خود به همراه دارد.

طرز تهیه دونات لقمه ای
طرز تهیه دونات لقمه ای