طرز تهیه سوپ کدو حلوایی

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ شما را با طرز تهیه سوپ کدو حلوایی خوشمزه و مجلسی آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

سوپ کدو حلوایی، از سوپ‌هایی است که در فصل سرد سال که کدو حلوایی در بازار موجود است قابل تهیه است. این سوپ سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند و برای سرماخوردگی عالی است. جالب است بدانید که کدو حلوایی میتواند ۲۰ درصد از نیاز روزانه بدن به ویتامین C را تامین کند! پس از استفاده این میوه پرخاصیت نباید غافل شد. یکی از پرطرفدارترین غذاهای که می‌شود با کدو حلوایی درست کرد سوپ است که می توان آن را به انواع مختلفی درست کرد.

طرز تهیه سوپ کدو حلوایی

مواد لازم برای تهیه سوپ کدو حلوایی

  • پیاز بزرگ ۱ عدد
  • آب مرغ ۲ لیوان
  • سیب زمینی ۲ عدد
  • هویج متوسط ۲ عدد
  • سیر ۱ حبه
  • خامه ۵۰ گرم برای تزیین
  • روغن مایع به اندازه کافی
  • نصف یک کدو حلوایی متوسط
  • نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه به میزان لازم

طرز تهیه سوپ کدو حلوایی

طرز تهیه 

برای تهیه سوپ کدو حلوایی خوشمزه ابتدا پیاز را به صورت نگینی خرد می کنیم، سپس به همراه کمی روغن به یک قابلمه مناسب اضافه می کنیم. در ادامه قابلمه را روی حرارت قرار داده و پیاز را تفت می دهیم تا سبک شود.

در این مرحله مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به پیاز اضافه می کنیم و تفت دادن را ادامه می دهیم تا عطر ادویه ها خارج شود. در ادامه سیر را رنده کرده و به قابلمه اضافه می کنیم، سپس کمی تفت می دهیم تا عطر سیر خارج شود.

خواندن
طرز تهیه خرما پلو ، غذای مقوی و خوشمزه اهوازی

حالا پوست کدو حلوایی را می گیریم، سپس به قابلمه اضافه می کنیم و به همراه دیگر مواد کمی تفت می دهیم. در ادامه ۲ لیوان آب مرغ را به قابلمه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم کدو حلوایی به طور کامل بپزد.

در همین حین هویج و سیب زمینی را پوست می گیریم، سپس به صورت ریز خرد می کنیم و به قابلمه اضافه می کنیم. در ادامه درب قابلمه را می گذاریم و اجازه می دهیم مواد سوپ به مدت ۳۰ دقیقه بپزند.

پس از گذشت ۳۰ دقیقه نمک و ادویه را به قابلمه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم مواد سوپ به مدت ۳۰ دقیقه دیگر بپزند.

در این مرحله سوپ را با استفاده از بلندر یا میکسر به صورت پوره در می آوریم. حالا اجازه می دهیم سوپ با حرارت ملایم به غلظت دلخواهمان برشد، سپس آنرا درون ظرف مناسب می ریزیم و به همراه خامه سرو می کنیم.

نکات پخت سوپ کدو حلوایی

  1. افزودن خامه مزه و طعم این سوپ رو بیشتر می کند ولی به دلخواه می توانید حذف کنید.
  2. اگر آب مرغ در اختیار ندارید می توانید از عصاره های مرغ استفاده کنید.
  3. می توانید برای تفت دادن پیاز بجای روغن از کره استفاده کنید.
  4. می توانید این سوپ را میکس نکنید ولی پوره شده آن مجلسی تر و خوشمزه تر می شود.
  5. می توانید از کمی آب مرغ و شیر در تهیه این سوپ استفاده کنید.