طرز تهیه کیک مرغ

در این مطلب از مجله اشپزی تاپ کوکینگ شما را با طرز تهیه کیک مرغ خوشمزه آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

کیک مرغ یکی از پیش غذاهای محبوب در دنیا است که هم به صورت سرد و گرم سرو می شود مواد میانی ان بسته به ذائقه افراد قابل تغییر است کیک مرغ می تواند یک گزینه عالی برای مراسم و تولد باشد که سفره پذیرایی شما را رنگین تر می کند می توانید برای راحتی کار این کیک را به صورت تک نفره سرو کنید پس اگر شما هم دنبال تنوع در پذیرایی هستید در ادامه با طرز تهیه کیک مرغ مجلسی و روشهای تزیین و سرو ان با ما همراه باشید.

طرز تهیه کیک مرغ
طرز تهیه کیک مرغ

مواد لازم

  • سینه مرغ ۱ عدد
  • نان تست ۸ عدد
  • پیاز ۱ عدد
  • خیارشور ۱ پیمانه
  • نخودفرنگی و ذرت و هویج ۱ پیمانه
  • پیازچه و جعفری نصف پیمانه
  • گردو نصف پیمانه
  • سس مایونز نصف پیمانه
  • ماست خامه ای یا چکیده نصف پیمانه
  • آبلیمو به میزان لازم
  • نمک و فلفل به میزان لازم

طرز تهیه

مرحله اول: مرغ را به خوبی تمیز کنید و بشویید و سپس درون قابلمه دو لیوان آب بریزید و مرغ را به همراه پیاز قاچ شده و نمک و فلفل به آن اضافه کنید تا به مدت ۳۰ دقیقه بپزد.

مرحله دوم: تا زمان آماده شدن مرغ پیازچه و جعفری را تمیز کنید و بشویید سپس درون آبکش بریزید تا آب اضافی آن گرفته شود و پس از خشک شدن پیازچه و جعفری را کاملا بوسیله چاقو خرد کنید.

مرحله سوم: پس از پخت مرغ آن را از آب خارج کنید و بگذارید سرد شود در ادامه پس از سرد شدن مرغ را با چنگال ریش ریش کنید و کنار بگذارید.

مرحله چهارم: برای آماده سازی مواد به یک کاسه بزرگ احتیاج دارید حالا درون کاسه مرغ ریش ریش شده را به همراه جعفری و پیازچه خرد شده اضافه کنید.

مرحله پنجم: خیارشور را نگینی خرد کنید و به مواد اضافه کنید.

مرحله ششم: حالا نوبت اضافه کردن سبزیجات پخته است اگر از کنسرو ان استفاده می‌کنید دیگر نیازی به پخت ندارد در غیر این صورت باید سبزیجات را به همراه دو لیوان آب درون قابلمه بریزید تا به مدت ۴۰ دقیقه بپزد.

مرحله هفتم: سبزیجات پخته شده را به مواد اضافه کنید سپس گردوها را با چاقو خرد کنید و درون کاسه بریزید همه مواد را به خوبی باهم مخلوط کنید.

مرحله هشتم: حالا نوبت آماده کردن سس کیک مرغ است ماست چکیده را به همراه سس مایونز درون ظرفی بریزید و به آن نمک و فلفل و ابلیمو اضافه کنید و هم بزنید می توانید به سس کمی جعفری خرد شده نیز اضافه کنید.

مرحله نهم: سس آماده شده را به مواد سرد شده اضافه کنید و کاملا هم بزنید تا سس به خورد مواد برود.

مرحله دهم: نان تست را قالبی برش بزنید و یک ظرف مستطیلی مانند پیرکس انتخاب کنید کف قالب را سلفون یا پلاستیک فریزر بگذارید سپس نان تست را کف قالب بچینید و روی آن مواد بریزید و دوباره این کار را انجام دهید و در آخر با دست فشار دهید تا لایه های نان و مواد فیکس شوند و پلاستیک را روی مواد بکشید.

مرحله یازدهم: توجه کنید شما می توانید از هر قالب گرد،مستطیل و مربع استفاده کنید اما نان را با رینگ مورد نظر قالب خود برش بزنید. قالب کمربندی بسیار راحت‌تر است اما اگر ندارید حتما کف ظرف مورد نظر را سلفون قرار دهید به گونه ای که پلاستیک بیرون از ظرف باشد تا به راحتی بتوانید پس از اماده شدن کیک آن را بیرون بکشید. اگر قالب زدن برایتان سخت است میتوانید کیک مرغ را تک نفره سرو کنید.

مرحله دوازدهم: کیک را داخل یخچال به مدت ۴ ساعت اجازه دهید استراحت کند.

مرحله سیزدهم: پس از گذشت این زمان کیک را بیرون بیاورید یک بشقاب را روی قالب بگذارید و بعد قالب کیک را برگردانید و سلفون را از آن جدا کنید.

کیک مرغ تک نفره

طرز تهیه کیک مرغ
طرز تهیه کیک مرغ

 نان تست را با کاتر گرد و یا به‌صورت مربع برش بزنید اما حتما دور قهوه‌ای نان را بگیرید. حالا یک برش نان تست را بردارید و مقداری از مواد که طرز تهیه ان در بالا گفته شد روی نان قرار دهید و بعد یک لایه نان تست و بعد مواد مرغی و یک نان تست دیگر و در انتها دور قهوه‌ای نان تست را پودر کنید. هر کیک تک نفره را برداشته و با قاشق دور تا دور نان را مایونز و سپس در پودر نان تست بغلتانید و روی هر برش با کمک خلال دندان گوجه گیلاسی و زیتون بگذارید.

تزیین کیک مرغ

  • حتما کیک مرغ را از روز قبل آماده کنید یا ۴ ساعت زمان دهید تا کاملا در یخچال استراحت کند.
  • کیک را با سس مایونز کاور کنید و بعد چوب شور دور تا دور ان قرار دهید و روی ان جعفری خرد شده و گوجه گیلاسی بگذارید.
  • میتوانید کناره های نان را برش دهید و برای دور تا دور کیک استفاده کنید.
  • برای تزئین می توانید از برش های نازک خیارشور یا هویج استفاده کنید.
  • می توانید کناره های نان را بگذارید خشک شود و سپس آنها را پودر کنید و دور تا دور کیک بریزید.

نکات تکمیلی

۱- به جای مرغ از ژامبون مرغ می توانید استفاده کنید.
۲- می توانید از تخم مرغ آب‌پز یا قارچ تفت داده شده برای مواد میانی استفاده کنید.
۳- برای سالم بودن کیک مرغ از سس کم چرب استفاده کنید.
۴- حتما بعد از ریختن لایه لایه مواد و نان آخر کار با دست فشرده کنید تا منسجم شود.
۵- از هر قالبی که دارید می توانید استفاده کنید ولی باید کف آن را سلفون بکشید به گونه ای که سلفون از دیواره های قالب بیرون باشد تا به راحتی جدا شود .
۶- برای جلوگیری از خشک شدن نان می توانید شیر یا آب روی نان تست اسپری کنید.
۷- برای از بین بردن بوی زهم مرغ آن را با پیاز و نمک و فلفل و فلفل دلمه و برگ بو بپزید.