جزیره قشم بزرگ‌ ترین جزیره ایران بوده که هر ساله و به خصوص در فصل پاییز تا زمستان گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند. در قشم علاوه‌بر جاذبه‌های طبیعی و تاریخی و تفریحی بسیاری که وجود دارند؛ رستوران‌ها و غذاخوری‌های خوبی هم دارد. بدون شک بهترین قسمت هر سفر، خوردن غذاهای محلی خوشمزه آن شهر است. غذاهای لذیذ جنوبی را در بهترین رستوران های قشم می‌توانید امتحان کنید. طعم لذیذ و خوشمزه این غذاها تا آخر عمر به یاد شما خواهد ماند.

رستوران حاج غفور در جزیره قشم

یکی از پرطرفدارترین و معروف‌ ترین رستورانی که در قشم می‌توان یافت، رستوران حاج غفور است. بیشتر مردم محلی و حتی گردشگران برای امتحان کردن طعم خوشمزه و بکر غذاهای جنوبی به این رستوران می‌روند. از غذاهای تند و قلیه ماهی خوشمزه گرفته تا دیگر غذاهای جنوبی در رستوران حاج غفوری پیدا می‌شود. در رستوران حاج غفور با یکبار امتحان کردن میگو، بدون شک عاشق این غذای دریایی لذیذ خواهید شد.

در رستوران حاج غفور طبق سلیقه شما غذا طبخ خواهد شد. اگر غذای تند و تیز دوست ندارید؛ می‌توانید به پرسنل رستوران بگویید تا غذای باب سلیقه شما برایتان آماده کنند. یکی از نکات ویژه درباره این رستوارن قیمت متناسب غذاهاست. در رستوران حاج غفور، به اندازه‌ای که هزینه می‌کنید از خدمات و غذاهای خوشمزه آن بهره خواهید برد. فضای رستوران حاج غفور خانوادگی، آرام و دنج است. در این رستوران غذای خود را در فضایی آرام و دل‌انگیز در کنار خانواده و دوستان میل نمایید. اگر غذای دریایی دوست دارید و طعم این غذاها برای شما  خیلی مهم است، حتما در سفر به قشم به رستوران حاج غفور سر بزنید.

بهترین رستوران های قشم

رستوران قلعه

در اطراف قلعه پرتغالی‌ها، رستوران قلعه با معماری منحصربه‌فرد و زیبایی در سواحل خلیج فارس واقع شده است. نمای بیرونی رستوران قلعه، بسیار زیبا و خاص بوده اما نمای داخلی آن ساده و شیک است. احساس صمیمیت و آرامش را در این رستوران می‌توان به راحتی درک کرد. آب‌های نیلگون خلیج فارس از پشت پنجره‌های رستوران قلعه قابل مشاهده هستند. غذا خوردن در کنار صدای امواج دریا و پرندگان بدون شک تجربه‌ای جدید خواهد بود.

یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد و جالب این رستوران، نداشتن منوی ثابت است. غذاهای رستوران قلعه با توجه به صید روز طبخ خواهند شد. در رستوران قلعه با توجه به صید روز می‌توانید غذاهای لذیذ دریایی متفاوتی را تجربه کنید. خوراک کوسه، خوراک خرچنگ، ماهی مرکب، خوراک صدف و میگو، چند نمونه از غذاهای خوشمزه دریایی این رستوران هستند.

رستوران قلعه به دست محلی‌های جزیره قشم اداره می‌شود و بیشتر با آغاز شب پذیرای مهمانان خواهد بود. اگر در طی روز، صیادان رستوران نتوانند صید خوبی داشته باشند؛ رستوران آن روز تعطیل است. همین موضوع باعث شده تا رستوران قلعه به علت کیفیت مطلوب غذاهایش معروف باشد. همچنین حجم و کیفیت غذاهای رستوران با قیمت آن‌ها هماهنگی کامل دارد. اگر نمی‌خواهید غذاهای جدید را امتحان کنید پیش از رفتن به رستوران، با آن تماس گرفته و از منوی آن روز مطلع شوید.

بهترین رستوران های قشم
بهترین رستوران های قشم

رستوران خاله در قشم

در جنوب کشور غذاهایی مانند فلافل و سمبوسه بسیار معروف و خوشمزه هستند. در سفر به جزیره قشم نمی‌توان از فلافل و سمبوسه‌های خوشمزه رستوران خاله گذشت. در رستوران خاله، که جزو یکی از بهترین رستوران های قشم است می‌توانید خوشمزه‌ترین غذاهای محلی جزیره قشم و جنوب کشور را امتحان کنید. غذاهایی مانند فلافل، سمبوسه، صدف، کوسه، عنکاس، ماهی مرکب، میکس کوسه و میگو در رستوران خاله به صورت ساندویچی سرو می‌شوند. بدون شک امتحان کردن این غذاها تجربه جدیدی برای شما خواهد شد.

رستوران خاله قشم، کمی آن طرف‌تر از رستوران قلعه قرار گرفته و در فضایی باز و دوستانه غذاهای خوشمزه خود را در سرو می‌کند. در رستوران خاله غذاهای لذیذ را با بالاترین کیفیت و ارزان‌ترین قیمت می‌توان پیدا کرد. رستوران خاله قشم از ساعت ۷ عصر تا ۱۰ شب پذیرایی مهمانان خود است.

رستوران نعیم در قشم

رستوران نعیم قشم هم در بین معروف‌ترین و بهترین رستوران‌های قشم قرار دارد. در رستوران نعیم قشم انواع غذاهای لذیذ ایرانی و دریایی سرو می‌شوند. از انواع و اقسام خوراک‌ها گرفته تا خورش قلیه ماهی، ماهی شیر، ماهی کبابی گرفته تا استیک و میگو پفکی جزو غذاهای محبوب رستوران نعیم هستند. غذا در رستوران نعیم به صورت سلف سرویس به مشتری عرضه می‌شوند و از کیفیت بالایی برخوردارند. رستوران نعیم فضایی کاملا دنج و آرام دارد. تمامی کارکنان و پرسنل رستوران رفتاری محترمانه و معقول با مهمانان دارند.

در رستوران نعیم بجای برنج ایرانی از برنج هندی استفاده می‌شود و تمامی غذاهای رستوران نعیم خوشمزه و لذیذ هستند. این رستوران برای زمان ناهار از ساعت ۱۲ تا ۱۵ و برای زمان شام هم از ساعت ۱۹ تا ۲۴ پذیرای مشتریان است. ویژگی مثبت و قابل توجه این رستوران نزدیکی آن به مرکز خرید خورشید بوده، که شما پس از خرید برای صرف یک وعده غذایی خوشمزه می‌توانید به این رستوران بروید.

رستوران الوند جزیره قشم

رستوران الوند در جزیره قشم گزینه مناسبی برای برگزاری جلسات کاری و یا حتی مهمانی‌های شماست. این رستوران با طراحی شیک و خاصی که دارد توانسته در جمع بهترین رستوران های قشم قرار بگیرد. این رستوران بزرگ و شیک جزئی از هتل الوند قشم بوده که در کنار اقامتی راحت، غذاهای خوشمزه‌ای را هم به مهمانان خود می‌دهد. یکی از غذاهای مخصوص در رستوران الوند خوراک کوسه به همراه بشقاب میکس است که ترکیبات آن شامل کباب شیر ماهى، قلیه ماهى، میگو سوخارى و ماهى سوخارى هستند. در منوی این رستوران غذاهای متنوعی مانند کباب ماهی و دیگر خوراک‌های لذیذ دریایی هم جای گرفته‌اند. شاید گمان کنید خوراک کوسه مقدار کمی باشد، اما وقتی غذا خوردن را شروع می‌کنید خیلی سریع احساس سیری خواهید کرد.

در رستوران الوند، ۱۵% حق مالیات به قیمت غذا اضافه خواهد شد. در نتیجه غذاهای این رستوران به نسبت دیگر رستوران‌های معروف قشم بیشتر است. با پرداخت هزینه کمی هم می‌توانید از خدمات و خوراکی‌های بوفه رستوران الوند نیز استفاده کنید. این رستوران همه روزه به غیر از روزهای چهارشنبه از ساعت ۱۲ ظهر الی ۱ بامداد آماده پذیرایی از مهمانان خود است. پرسنل رستوران الوند، همگی خوشرو و با اخلاق هستند.

رستوران آبشار جزیره قشم

رستوران آبشار قشم یکی از قدیمی‌ترین رستوران‌های جزیره قشم بوده که امروزه دارای دو شعبه در نزدیکی هم است. رستوران آبشار در نزدیکی مجتمع تجاری بین‌المللی مرجان قرار دارد. بعد از خرید و گشت و گذار در اطراف، بدون شک احساس گرسنگی و خستگی خواهید کرد. پیشنهاد ما به شما، رستوران آبشار است. اگر از غذاهای لذیذ دریایی به همراه ادویه زیاد خوشتان می‌آید؛ رستوران آبشار گزینه خوبی برای شما خواهد بود. در رستوران آبشار می‌توانید خوشمزه‌ترین میگو سوخاری و ماهی هامور را امتحان کنید.

در رستوران آبشار غذاهای بسیار لذیذ دریایی طبخ می‌شوند که با هر سلیقه‌ای جور هستند. محیط داخلی رستوران به صورت مبلمان‌هایی با رنگ تیره و سنگین و سقفی کاملا نورانی طراحی شده که همین موضوع سبب اصیل بودن رستوران شده است. این رستوران گزینه خوبی برای دورهمی‌های خانوادگی خواهد بود. غذاهای رستوران آبشار جزو غذاهای محبوب در جزیره قشم هستند و قیمت آن‌ها هم مناسب است.

رستوران خوان بوم جزیره قشم

با گسترش شهرها و غرق شدن افراد در کارهای روزمره، افراد از طبیعت و محیط‌های دنج طبیعی دور شده‌اند. رستوران خوان بوم با دکوری برگرفته از طبیعت، توانسته افراد را به طبیعت نزدیک‌تر کند. از لحظه ورود به رستوران خوان بوم فکر می‌کنید وارد یک غار چند هزار ساله شده‌اید و به دنبال کشف ناشناخته‌ها می‌روید. طراحی رستوران خوان بوم به گونه‌ای است که دیوارهای آن مانند صخره‌های غار طراحی شده‌اند. این رستوران بجای میز و صندلی، از تخت‌های زیبایی برای پر کردن محیط رستوران استفاده کرده است. در رستوران از گیاهان و برخی دیگر از عناصر طبیعی هم استفاده شده که احساس خوبی را به افراد تزریق می‌کنند.

منوی رستوران خوان بوم متنوع و خوشمزه است. منوی خوان بوم ۴ قسمت مختلف دارد. در منوی آمیتیس که متخص به کافه است همه نوشیدنی‌های گرم و سرد و دسرهای خوشمز‌ه‌ای می‌توان پیدا کرد. در منوی ایرانویچ می‌توان انواع پیتزاها، ساندویچ، استیک و برگرهای خاص و خوشمزه را تجربه کرد. منوی سوم که آریانا نام دارد مختص غذاهای لذیذ دریایی شامل میگو سوخاری، ماهی کبابی، میکش دریایی، کوبیده، جوجه، چنجه لیمویی و… است. منوی جهانگیر هم مختص به دمنوش‌های مقوی و چایی‌های طعم‌دار است.

بهترین رستوران های قشم

سخن پایانی

بازدید و لذت غذا خوردن در بهترین رستوران های قشم را از دست ندهید. رستوران خوان بوم با طراحی متفاوت بدون شک می‌تواند تجربه جدیدی را برای شما به ارمغان بیاورد. رستوران آبشار هم از رستوران‌های قدیمی جزیره است که غذاهای خوشمزه دریایی در آن طبخ می‌شوند. در سفر به قشم حتما به رستوران خاله سری بزنید و فلافل و سمبوسه جنوبی را امتحان کنید. از رستوران قلعه و غذاهای تازه دریایی آن هم غافل نشوید.