مشهد به‌خاطر وجود بارگاه مطهر امام رضا (ع)، هر سال میزبان گردشگران بی‌شماری است که برای زیارت و گشت و گذار، به این شهر سفر می‌کنند. به همین دلیل شهر مشهد دارای زیرساخت‌ها و امکانات بسیار مناسبی است؛ از اقامت در هتل درویشی مشهد گرفته تا لذت بردن از غذاهای درجه یک و باکیفیتی که در رستوران‌های مشهد، می‌توان تجربه کرد. رستوران‌ها و سرآشپزهای مشهد در کل ایران مشهور و زبانزد می‌باشند. در این مطلب با بهترین و معروفترین رستوران های مشهد آشنا می‌شویم.

بهترین و معروفترین رستوران های مشهد

رستوران ارم شاندیز

شیشلیک شاندیز یکی از اصلی‌ترین غذاهای اصیل مشهد به‌شمار می‌رود که می‌توان گفت یکی از واجب‌ترین تجربه‌های سفر به مشهد می‌باشد. رستوران ارم شاندیز یکی از معروفترین رستوران های مشهد است که جزء لوکس‌ترین و گران‌ترین رستوران‌های شاندیز به‌شمار می‌رود. این رستوران شیشلیک‌های منحصر به فرد و لذیذی را برای مهمانان خود سرو می‌کند.

رستوران ارم یکی از خوش آوازه‌ترین رستوران‌های مشهد است که با ایجاد سه فضای متنوع و دنج، ازجمله رستوران سنتی، رستوران فضای باز و سالن vip، سلیقه تمام مهمانان را در نظر گرفته است. در منوی این رستوران انواع کباب‌ها مانند شیشلیک، جوجه کباب، چلو گوشت، چلو کباب کوبیده، چلو ماهیچه و… سرو می‌شود که با سفارش هر یک از غذاهای آن، می‌توان از طعم لذیذ آن نهایت لذت را برد.

رستوران حاج حسن

یکی از معروفترین رستوران های مشهد، رستوران حاج حسن است که غذاهای خود را با بهترین کیفیت ارائه می‌دهد؛ به ویژه چلو گوشت رستوران حاج حسن از غذاهای ویژه و اعلاء این رستوران می‌باشد. رستوران حاج حسن به دلیل ارائه بهترین چلو گوشت و چلو ماهیچه به یکی از بهترین رستوران‌های مشهد تبدیل شده و شهرت فراوانی پیدا کرده است.

رستوران حاج حسن در منطقه ییلاقی شاندیز قرار گرفته و دارای محیطی بزرگ و سرسبز می‌باشد که با صرف غذاهای خوشمزه و لذیذ می‌توان لحظات لذت‌بخشی را برای خود رقم زد. رستوران دارای بخش تابستانه و فضای باز است که لذت را برای مهمانان دوچندان می‌کند. گردشگران و مهمان عزیز می‌توانند در این رستوران با چشیدن بهترین طعم و کیفیت غذا، همراه با سرویس و مخلفات متنوع آن، لحظات دلچسب و باب میلی را برای خود رقم بزنند.

رستوران حاج حسن

رستوران حسین شیشلیکی

رستوران حسین شیشلیکی یکی دیگر از معروفترین رستوران های مشهد است که می‌توان از نام رستوران متوجه شد که غذای مخصوص و ویژه رستوران، غذای اصیل و لذیذ شیشلیک می‌باشد. رستوران حسین شیشلیکی یکی از با سابقه‌ترین و خوش آوازه‌ترین رستوران‌های شاندیز مشهد است که با دارا بودن یک محیط زیبا و دلنشین، لحظات خوشی را برای مهمانان عزیز رقم می‌زند.

 در رستوران حسین شیشلیکی علاوه‌بر سرو شیشلیک مخصوص رستوران، انواع غذاهای لذیذ و باکیفیت در این رستوران ارائه می‌شود. غذاهای رستوران حسین شیشلیکی علاوه‌بر کیفیت بالا از حجم بسیار زیادی نیز برخوردار است و با سرویس متنوعی از انواع سالاد، پیش غذا، نوشیدنی و دیگر مخلفات، از مهمانان خود به‌صورت شایسته پذیرایی می‌کند.

رستوران پدیده شاندیز

تفریح در منطقه ییلاقی شاندیز می‌تواند یک روز لذت‌بخش و شاد را برای گردشگران رقم بزند و برای تکمیل لذت یک روز به یادماندنی می‌توان یک وعده غذایی را در یکی از معروفترین رستوران های مشهد تجربه کرد. رستوران پدیده شاندیز، پیشنهادی ویژه برای صرف یک وعده غذای لذیذ و لذت‌بخش خواهد بود. این رستوران با ارائه بهترین و باکیفیت‌ترین شیشلیک و انواع کباب‌ها و سایر غذاها از مهمانان خود به شایستگی پذیرایی می‌کند.

 محیط زیبا و سرسبز رستوران پدیده شاندیز، تجربه‌ای به یادماندنی را، به‌عنوان یکی از بهترین رستوران‌های مشهد برای مهمانان خود به ارمغان می‌آورد. رستوران پدیده شاندیز شامل بخش‌های مختلفی ازجمله رستوران بین‌المللی لمکده و رستوران تابستانی می‌باشد و بسته به سلیقه مهمانان می‌توان در هر یک از این فضاها، غذای باب میل خود را صرف کرد. پرندگان موجود در فضای باغ به زیبایی و جذابیت این رستوران افزوده است.

رستوران پدیده شاندیز

رستوران سید و پسران

رستوران سید و پسران با قرار گرفتن در منطقه ییلاقی جاغرق طرقبه یکی از معروفترین رستوران های مشهد می‌باشد که در یک منطقه خوش آب و هوا قرار گرفته است. این رستوران در ابتدای جاده جاغرق واقع شده و گردشگران پس از گشت و گذار در این منطقه زیبا، می‌توانند سری به این رستوران زده و با غذاهای لذیذ رستوران سید و پسران، لحظات خوشمزه و دلنشینی را برای خود رقم بزنند. این رستوران با کیفیت، بهترین دیزی‌های مشهد را در یک محیط زیبا و سرسبز سرو می‌کند.

رستوران پسران کریم

رستوران پسران کریم یکی از بهترین و معروفترین رستوران های مشهد است که در بین عموم مردم شهرت بسیاری دارد. رستوران پسران کریم دارای چند شعبه در شهر مشهد می‌باشد. گردشگرانی که در هتل الماس ۱ مشهد و یا سایر هتل‌های نزدیک به حرم امام رضا اقامت دارند، می‌توانند به شعبه خیابان دانشگاه پسران کریم سری بزنند و غذاهای خوب این رستوران را امتحان نمایند. غذاهای این رستوران نسبت به کیفیت بالای آن، قیمت متعارف و مناسبی دارد. غذای ویژه و معروف رستوران پسران کریم، چلو ماهیچه لذید آن می‌باشد.

رستوران معین درباری

رستوران معین درباری یکی از رستوران‌های با سابقه و قدیمی مشهد است که قدمت این رستوران به صد سال می‌رسد. رستوران معین درباری با ارائه غذاهای ایرانی و اصیل، با کیفیت بالا و خدمات درجه یک، به یکی از محبوبترین رستوران‌ها، در بین گردشگران و مردم مشهد شناخته شده است. از پرطرفدارترین غذاهای رستوران معین درباری می‌توان به انواع کباب‌ها، جوجه، شیشلیک، ماهیچه، غذاهای خورشتی و… اشاره کرد. همچنین سالاد بار و میز اردور رستوران در اختیار مهمانان قرار می‌گیرد.

رستوران معین درباری

رستوران رضایی

یکی دیگر از معروفترین رستوران های مشهد، رستوران‌های زنجیره‌ای رضایی می‌باشد که در مشهد دارای پنج شعبه است و هر یک از این شعبه‌ها با بهترین کیفیت، جزء خوش آوازه‌ترین رستوران‌های مشهد می‌باشند. جناب حاج محمد رضایی، اولین رستوران رضایی را در سال ۱۳۳۶ واقع در خیابان نخریسی مشهد به نام چلوکبابی یاس افتتاح کرد و به دلیل کیفیت بسیار بالای غذاهای رستوران، در طول زمان به پیشرفت و شهرت زیادی دست پیدا کرد.

پس از آن در سال ۱۳۵۷ اولین شعبه رستوران رضایی در خیابان آبکوه مشهد با همراهی برادر ایشان تاسیس شد. پس از سال‌ها تجربه و کیفیت درجه یک غذاهای رستوران و برخورد مناسب پرسنل، شهرت زیادی یافت و باعث شد تا شعبه‌های دیگر این رستوران تاسیس شود. رستوران‌های رضایی با ارائه غذاهای با کیفیت و لذیذ به ویژه چلوکباب، شهرتی خاص در بین عموم مردم پیدا کرده است.

ارائه بهترین کیفیت غذا و خدمات درجه یک، محیطی آرام و دلچسب و قیمتی منصفانه، از ویژگی‌های برجسته رستوران‌های رضایی به‌شمار می‌آیند. در شعبه تازه تاسیس رستوران رضایی در بلوار وکیل آباد، علاوه بر سرو غذاهای اصیل ایرانی، با ارائه انواع غذاهای فرنگی و صبحانه، توانسته نظر مثبت مهمانان را به خود جلب نماید.

رستوران بابا قدرت

مسافران پس از گشت و گذار و بازار گردی در بازار امام رضا، می‌توانند برای صرف یک غذای لذیذ و خوشمزه، سری به مجتمع گردشگری بابا قدرت بزنند. رستوران بابا قدرت یکی از معروفترین رستوران های مشهد شناخته شده که جزء رستوران‌های سنتی این شهر می‌باشد. رستوران بابا قدرت در بین مردم بومی و همچنین گردشگران و مسافران، بسیار محبوب و پرطرفدار است. رستوران سنتی بابا قدرت، علاوه‌بر سرو غذاهای سنتی، سایر غذاهای غیرسنتی را نیز ارائه می‌دهد.

رستوران احسان

رستوران احسان یکی دیگر از بهترین رستوران‌های مشهد است که علاوه‌بر کیفیت بالا و درجه یک، قیمت منصفانه و مناسب آن باعث شده تا در بین مشتریان، محبوبیت بسیاری پیدا کند. این رستوران روبروی هتل هما۱ واقع شده و قیمت غذاهای آن نسبت به خدمات و کیفیتی که ارائه می‌دهد بسیار منصفانه می‌باشد. از غذاهای ویژه رستوران می‌توان شیشلیک، چلو ماهیچه مخصوص رستوران و قزل آلا را نام برد.

رستوران سدروس

رستوران سدروس از دیگر رستوران‌های خوش آوازه و محبوب مشهد به‌شمار می‌رود که دارای شعب مختلفی می‌باشد و سرویس‌دهی رستوران در نقاط مختلف شهر از ویژگی‌های محبوب این رستوران است. پس از گشت و گذار و تفریح در منطقه ییلاقی طرقبه، می‌توان در رستوران سدروس، خود را مهمان یک وعده غذایی لذیذ کرد.

همچنین گردشگران و مسافرانی که پس از زیارت و گشت و گذار در اطراف حرم امام رضا علیه السلام به دنبال یک رستوران باکیفیت و درجه یک می‌باشند، می‌توانند به شعب داخل شهر مشهد مراجعه نمایند و لذت یک وعده غذایی را در یکی از معروفترین رستوران های مشهد تجربه نمایند.

رستوران سدروس

آشکده یاران گناباد

آشکده یاران گناباد یکی از رستوران‌های سنتی مشهد است که می‌توان طعم متنوع‌ترین و لذیذترین آش‌ها را در این رستوران چشید. آشکده یاران گناباد، غذاهای گذشته و امروزی را به هم پیوند داده و با ارائه بهترین آش، هر ذائقه و سلیقه‌ای را از خود راضی نگه داشته است. یکی از معروف‌ترین آش‌های این رستوران، آش خوش طعم جوش پره می‌باشد. آشکده یاران گناباد، توانسته کاسه سیمین در جشنواره ملی ایران را دریافت نماید.

رستوران خانه اسپاگتی

رستوران خانه اسپاگتی پیشنهادی برای طرفداران اسپاگتی و پاستا می‌باشد که با ارائه تنوع زیادی از اسپاگتی و پاستا در رنگ‌ها و طعم‌های دلپذیر یکی از معروفترین رستوران های مشهد شناخته شده است. طعم و مزه غذاهای این رستوران وسوسه انگیز و لذت‌بخش خواهد بود. در رستوران خانه اسپاگتی، بهترین اسپاگتی‌ها سرور می‌شود. علاوه بر اسپاگتی و پاستا در این رستوران می‌توان پیتزا، لازانیا و بسیاری از غذاهای دیگر را سفارش داد.