طرز تهیه تی تاپ

در این مطلب از مجله گردشگری تاپ کوکینگ شما را با طرز تهیه تی تاپ خانگی و خوشمزه آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

کیک تی تاپ یکی از انواع کیک های کوچک و بسیار پر طرفدار ایرانی است که معمولا به عنوان میان وعده استفاده می شود. تهیه کیک تی تاپ خانگی مراحل خیلی سختی ندارد ولی نسبت به تهیه کیک ساده زمان بیشتری می برد. برای مشاهده آموزش کامل طرز تهیه کیک تی تاپ در ادامه با ما همراه باشید.

طرز تهیه تی تاپ

مواد لازم 

  • آرد ۱ و ۱/۲ پیمانه
  • شیر ۱/۲ پیمانه
  • تخم مرغ ۴ عدد
  • روغن مایع ۱/۲ پیمانه
  • بیکینگ پودر ۱ قاشق چایخوری
  • شکر ۱ پیمانه
  • وانیل ۱/۴ قاشق چایخوری

مواد میانی تی تاپ

  • شکر ۱ قاشق غذاخوری
  • پودر کاکائو ۲ قاشق غذاخوری
  • دارچین ۱/۲ قاشق چایخوری (اختیاری)

طرز تهیه 

ابتدا تخم مرغ ها را با شکر و وانیل آنقدر هم بزنید تا کرم و کشدار شود سپس روغن را اضافه کنید و مجددا هم بزنید، یکنواخت که شد، شیر را اضافه کنید و خوب بزنید تا مخلوط یکدست شود.

مخلوط آرد و بکینگ پودر را که قبلا الک کرده اید کم کم به موادتان اضافه کنید و هم بزنید تا مایه یکدستی به وجود بیاید. کف سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید.

مایه کیک را داخل سه ظرف یک اندازه بریزید تا به سه قسمت مساوی تقسیم شود. مواد میانی را هم به دو قسمت تقسیم کنید.

یک قسمت از مایه کیک را کف سینی پهن کرده و به مدت ۱۰ دقیقه داخل فری که از قبل با حرارت ۱۷۰ درجه گرم کرده بودیم قرار بدهید تا کمی بپزد.

در همین حین که تی تاب خانگی در فر قرار دارد و در حال پخت است؛ کرم داخل تی تاپ را تهیه کنید. برای این کار در یک کاسه متوسط، شکر و پودر کاکائو را با هم مخلوط کنید. در صورت تمایل میتوانید کمی دارچین هم به آن اضافه کنید. اگر نیاز است پودر کاکائو و دارچین را الک کرده و بعد با شکر مخلوط کنید.

بعد از پخت کیک، آن را از فر خارج کنید و یک قسمت از مخلوط مواد میانی را در تمام سطح آن پخش کنید و به مدت ۵ دقیقه در طبقه زیر فر قرار بدهید (یا اینکه می توانید گریل را روشن کنید) البته باید مواظب باشید شکر نسوزد.

بعد سینی فر را خارج کنید و یک قسمت دیگر از مایه کیک را در سطح آن پخش کنید، فقط باید مواظب باشید که شکر و کاکائو را به هم نزنید و بعد از آن حرارت فر را به ۱۴۰ درجه برسانید و دوباره به مدت ۱۵ دقیقه داخل فر قرار بدهید تا این لایه هم بپزد.

در انتها کیک را با خلال دندان و یا چنگال، تست کنید. اگر چیزی به آن نچسبید یعنی تیتاب شما پخته است. اگر روی کیک طلایی نشده بود، چند دقیقه گریل رو را روشن کنید تا روی آن هم طلایی شود.

بعد از آن سینی را از فر بیرون بیاورید، کاغذ روغنی را از کیک جدا کنید و آن را برش بزنید. اگر شکلات تخته ای دارید مقداری شکلات را با دو قاشق روغن مایع ذوب کنید و داخل قیف بریزید و به هر شکلی که دوست دارید روی کیک بریزید و برای چند دقیقه آن را داخل یخچال بگذارید تا شکلات خودش را بگیرد و بعد نوش جان کنید.

روش دوم تهیه کیک تی تاپ

کف یک قالب مستطیلی را چرب کنید، فر را با دمای ۱۸۰ درجه روشن کنید تا گرم شود. تمام مواد را از یخچال خارج کنید تا هم دمای محیط شوند. آرد و بیکینگ پودر را مخلوط و سه بار الک کنید تا سبک شود.

تخم مرغ را به همراه شکر و وانیل داخل کاسه ریخته و با دور تند همزن به مدت ۷ دقیقه مواد را خوب هم بزنید تا سبک و حجیم و کرم رنگ شود سپس به ترتیب روغن و شیر را اضافه کنید و با افزودن هر کدام چند دقیقه دیگر هم بزنید.

مخلوط آرد و بیکینگ پودر را به مواد فوق اضافه کنید و با لیسک هم بزنید تا یکدست شود سپس ۱ پیمانه از مواد را بردارید و داخل یک کاسه دیگر بریزید و پودر کاکائو را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا در دو رنگ مواد تی تاپ را داشته باشید.

مواد سفید را داخل قالب ریخته و مواد شکلاتی را داخل قیف بریزید سپس با قیف بدون ماسوره روی قسمت سفید رنگ خط های ضخیم بی اندازید سپس با خلال دندان طرح انداخته و قالب را در فر از قالب گرم شده به مدت ۴۵ دقیقه در دمای ۱۸۰ قرار دهید سپس بعد از پخت از فر خارج کنید تا خنک شود سپس کیک را از قالب جدا کنید و پشت و رو کنید و کاغذ روغنی را بکنید و به اندازه دلخواه برش بزنید و صبر کنید تا خنک شود.

کره  و شکر قهوه ای را در تابه روی حرارت متوسط  رو به زیاد بگذارید و گاهی تابه را بچرخانید (قاشق نزنید) تا شکر کم کم شروع به ذوب شدن کند ذوب که شد دو دقیقه بجوشد و بعد خامه صبحانه را اضافه و هم بزنید تا یکدست شود، صبر کنید تا دوباره دو تا سه دقیقه دیگر بجوشد. در انتها ۱ تا ۲ قاشق کاکائو اضافه و هم بزنید تا کاکائو حل شود. سس را از روی حرارت بردارید تا از جوش بیفتد.

سس گرم را داخل قیف ریخته و یک پارچه دور قیف قرار دهید تا دست نسوزد سپس یکی از برش ها تی تاپ را برداشته و سس را روی کیک بریزید سپس لایه دیگر تی تاپ روی سس قرار دهید و فشار داده تا بهم بچسبند به همین ترتیب همه تی تاپ را سس بزنید و به دلخواه تزئین کنید. نوش جان

طرز تهیه تی تاپ