طرز تهیه کیک آلبالو

کیک آلبالویی از جمله کیک‌های تابستانی بوده که دارای عطر و طعمی بی‌نظیر است. این کیک با ترکیب طعم‌های متنوعی تهیه می‌شود.دراین مقاله شما را با طرز تهیه کیک آلبالو آشنا خواهیم کرد.در ادامه همراه تاپ کوکینگ باشید.

کیک آلبالو، یکی از انواع کیک های خوشمزه و پرطرفدار خانگی می باشد. طعم ترش و شیرین این کیک و ترکیب مواد عالی آن، یک عصرانه دلچسب و سالم را برای شما و دورهمی تان تدارک خواهد دید. همچنین وجود آلبالو در این کیک و طعم و مزه عالی آن، برای کسانی که این میوه خوشمزه را دوست دارند، یک انتخاب بسیار عالی خواهد بود.طرز تهیه کیک آلبالو

طرز تهیه کیک آلبالو و مواد آن بسیار راحت و در دسترس می باشد و احتیاج به صرف زمان زیاد و خرید آن نخواهید داشت. از این رو می توانید به راحتی در منزل این کیک خانگی خوشمزه و عالی را طبخ نمایید و در وعده عصرانه با چای هل دار در کنار خانواده آن را صرف نمایید. همچنین می توانید این کیک سبک و دوست داشتنی را در وعده صبحانه نیز سرو کنید و از طعم ملس و متفاوت آن لذت ببرید.

مواد لازم برای تهیه کیک

  • تخم مرغ ۲ عدد
  • آرد ۱.۵ پیمانه
  • ماست ۱/۲ پیمانه
  • روغن ۱/۲ پیمانه
  • شکر ۱/۲ پیمانه
  • آلبالو بدون هسته ۱ پیمانه
  • بیکینگ پودر ۱ ق چای خوری
  • وانیل نوک ق چای خوری

طرز تهیه کیک آلبالو

دستور پخت

مرحله اول
برای تهیه کیک آلبالوی خوشمزه ابتدا تخم مرغ را به همراه وانیل و شکر داخل یک کاسه جادار مخلوط می کنیم تا کرمی رنگ و حجیم شوند. در ادامه ماست و روغن را به ترتیب اضافه می کنیم و هر کدام را ۳۰ ثانیه مخلوط می کنیم.

مرحله دوم
در این مرحله آرد را به همراه بکینگ پودر مخلوط می کنیم و سه مرتبه الک می کنیم، سپس کم کم به مواد اضافه می کنیم و با لیسک به صورت دورانی مخلوط می کنیم تا پف تخم مرغ ها نخوابد. حالا قالب مورد نظرمان را با کاغذ روغنی پوشش می دهیم.

مرحله سوم
در صورتی که کاغذ روغنی در دسترس نداشته باشیم می توانیم از روغن جدا کننده کیک نیز استفاده کنیم. حالا نیمی از مایه کیک را داخل قالب می ریزیم، سپس آلبالوها را در آرد می غلطانیم و به ترتیب روی مایه کیک می چینیم.

مرحله چهارم
در ادامه باقیماند مایه کیک را روی آلبالوها می ریزیم، سپس کیک را در طبقه وسط فری که از ۱۵ دقیقه قبل با حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کرده ایم قرار می دهیم. حدود ۴۵ دقیقه تا یک ساعت زمان برای پخت آلبالو نیاز است.

مرحله پنجم
پس از گذشت ۴۵ دقیقه یک خلال دندان در مرکز کیک فرو می کنیم، اگر چیزی از مایه کیک به خلال دندان نچسبید یعنی کیک ما اماده است. در پایان کیک را در ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم با آلبال یا شربت آلبالو تزیین می کنیم.

طرز تهیه کیک آلبالو

نکات کلیدی 

  1. وقتی آلبالو را در آرد بغلطانید در کیک فرو نمی رود و روی کیک باقی می ماند.
  2. به دلخواه می توانید ۱/۲ پیمانه گردو خرد شده اضافه کنید.
  3. می توانید با شربت آلبالو تزئین کنید.
  4. می توانید به جای روغن از کره استفاده کنید.
  5. میزان شکر را بنا به ذائقه خود می توانید بیشتر بریزید.