زبان ترکی استانبولی

امروزه افراد بسیار زیادی به کشور ترکیه مهاجرت می کنند. این مهاجرت ها می تواند با اهداف ادامه تحصیل و یا کاری باشد. برای این که بتوانید به راحتی به این کشور مهاجرت کنید، باید مدرک زبان ترکی استانبولی معتبری داشته باشید؛ چرا که یکی از مهم ترین مواردی است که هنگام تحصیل و کار از شما آن را می خواهند. ما در این مقاله می خواهیم شما را با مدرک زبان ترکی استانبولی بیشتر آشنا کنیم.

آزمون های زبان ترکی استانبولی

آزمون های مدرک زبان ترکی استانبولی

شما برای این که بتوانید مدرک زبان ترکی استانبولی را دریافت کنید، باید مانند تمام زبان های موجود در دنیا آزمون هایی را برای ارزیابی سطح فردی خود بدهید. برای دریافت مدرک زبان ترکی استانبولی آزمون هایی نظیر تومر، TYS/TPE را باید مطابق تقاضایی که دارید انجام دهید. این آزمون ها به طور رسمی حتی در ایران برگزار می شوند. اما هزینه آن ها را نمی توانید به پول ایران پرداخت نمایید. در این بخش آزمون هایی که به شما برای دریافت مدرک این زبان کمک می کنند را به طور اختصاصی بررسی می کنیم.

آزمون  Tomer برای دریافت مدرک زبان ترکی استانبولی

این آزمون بین المللی بوده و در کشورهای مختلفی از جمله ایران برگزار می شود. برای این که بتوانید در این آزمون به موفقیت برسید باید به چند نکته توجه نمایید:

  • اگر قصد ادامه تحصیل در کشور ترکیه را دارید، باید مدرک تومر c1 را دریافت کنید.
  • منبع معتبری که برای این آزمون مناسب است کتاب Hitit نام دارد.
  • سطح و توانایی فردی داوطلبان توسط سامانه UTS تعیین می شود.
  • برای ارتقا سطح خود در آزمون تومر باید در دوره های تخصصی و آزمون های مشابه شرکت کنید.
خواندن
از خواص و مضرات نارنج چه می دانید؟

آزمون تومر که برای دریافت مدرک زبان ترکی استانبولی است دارای ۶ مهارت می باشد. این ۶ مهارت آزمون عبارتند از:

  1. خواندن
  2. نوشتاری
  3. شنیداری
  4. درک مطلب
  5. دستور و ساختار
  6. مهارت های ایجاد مکالمه

شما برای این که بتوانید در ایران در این آزمون به طور رسمی شرکت کنید، می توانید از آموزشگاه زبان ملل کمک بگیرید.

آزمون ترکی تومر

آزمون TYS برای دریافت مدارک زبان ترکی استانبولی

آزمون TYS برای دریافت مدرک زبان ترکی استانبولی همچنان در قالب آزمون های کاغذی برگزار می شود. این آزمون معمولا در ماه های ژانویه، می و سپتامبر به صورت هم زمان و رسمی در سراسر دنیا برگزار می شود. این آزمون را برای ارزیابی مهارت های خواندن، شنیداری، نوشتاری و مکالمه به زبان ترکی استانبولی برگزار می کنند. شما با دریافت این مدرک می توانید به راحتی در کشور ترکیه ادامه تحصیل دهید. نمره این آزمون ۱۰۰ از ۱۰۰ است و شما می توانید با دریافت نمره ۵۵ از میانگین مهارت ها مدرک زبان ترکی استانبولی خود را دریافت نمایید.

آزمون YOS برای دریافت مدارک زبان ترکی استانبولی

برای این که بتوانید در آزمون YOS شرکت کنید، باید دیپلم و یا مدرک پیش دانشگاهی داشته باشد‌. لازم است بدانید که نظام آموزشی ترکیه نیز مانند ایران است‌. دفترچه این آزمون به دو زبان انگلیسی و ترکی است که دو بخش دارد:

  1. در این بخش از درس های علوم ریاضی و هندسه سوالاتی مطرح شده است. باید میزان دانش شما در ریاضی باید در سطح متوسط باشد تا شما بتوانید در این آزمون نمره قبولی دریافت کنید.
  2. در این بخش سوالاتی از مهارت های زبان ترکی استانبولی مطرح شده است که باید به آن ها پاسخ بدهید.

نمره این آزمون ۱۰۰ از ۱۰۰ است. ناگفته نماند که این آزمون دارای نمره منفی می باشد و با هر ۴ سوال اشتباهی که پاسخ دهید، یک جواب درست شما حذف می شود. برای این که بتوانید این آزمون را با موفقیت به پایان برسانید، باید در آموزشگاه های معتبر شرکت نمایید. یکی از این آموزشگاه های معتبر آموزشگاه زبان ملل می باشد که با برگزاری دوره های تخصصی به شما در این آزمون کمک می کنند.

خواندن
طراحی سایت فروشگاه اینترنتی و طراحی سایت فوری در سی ام اس ایران

آزمون  ALES  برای دریافت مدارک زبان ترکی استانبولی

آزمون ALES دارای ۲ بخش اصلی می باشد که یک بخش آن دانش ریاضی و بخش دیگر آن دانش زبان ترکی است.

  1. در بخش دانش ریاضی سوالاتی نظیر هندسه و هوش ریاضی مطرح می شود. هدف از برگزاری این آزمون سنجش سواد مربوط به ارقام، منطق، و شیوه تفکر داوطلبان است. در این آزمون نیز میزان شوق و اشتیاق داوطلبان هم سنجیده می شود.
  2. در این بخش دانش و مهارت های زبان ترکی استانبولی مورد بررسی قرار می گیرد. مهارت هایی که در این بخش وجود دارد شامل درک مطلب، معنای واژگان، استفاده از اصطلاحات، مهارت های گفتاری و همچنین نیز مهارت های مکالمه کردن هم می شود.

این آزمون دارای نمره ۱۰۰ از ۱۰۰ است و حداقل نمره قبولی در این آزمون ۵۰ تا ۵۵ می باشد.

آموزش زبان ترکی استانبولی در آموزشگاه زبان ملل

نحوه ثبت نام برای شرکت در آزمون ALES

برای ثبت نام این آزمون باید از طریق سایت اقدام نمایید. همچنین هزینه ای که باید برای این آزمون پرداخت نمایید به یورو است. شما باید برای آن از طریق صرافی ها اقدام کنید. مراحل ثبت نام به شرح زیر است:

  • باید اول وارد وب سایت رسمی gov.tr  شوید و یک حساب کاربری ایجاد نمایید.
  • دفترچه ثبت نام آزمون ALES را از روی سایت باید دانلود نمایید و با دقت آن را مطالعه کنید.
  • بعد از دانلود دفترچه راهنما باید حوزه امتحانی و تاریخ آزمون را انتخاب کنید.
  • اطلاعات شخصی فرد داوطلب آزمون ALES را باید به طور دقیق و کامل وارد نمایید.
  • در این مرحله باید هزینه آزمون را به صورت آنلاین و یا به کمک صرافی ها بپردازید.
  • بعد از ثبت نهایی باید برگه ثبت نام را چاپ نمایید.
  • برگه ثبت نام را باید به همراه کارت ملی و پاسپورت با خود به محل آزمون ببرید.
خواندن
طرز تهیه قهوه موکا حرفه ای در خانه | cafe mocha

کلاس‌ های کسب مدرک زبان ترکی استانبولی

برای این که بتوانید در زبان ترکی استانبولی به مهارت های لازم برسید، باید در کلاس های مربوط به آن شرکت نمایید. ولی برای  این که بدانید در کدام کلاس ها شرکت نمایید، به ویژگی های شخصی شما بر می گردد؛ زیرا نوع کلاس ها معمولا به صورت خصوصی و یا گروهی می باشد و شما می توانید با شرایطی که دارید یکی از این کلاس ها را انتخاب نمایید. اگر هم زمان کمی برای دریافت مدرک زبان ترکی استانبولی دارید، می توانید از دوره های تخصصی و متمرکز استفاده کنید.

شاید این سوال برای شما هم پیش بیاید که چه آموزشگاهی را برای دریافت مدرک زبان ترکی استانبولی انتخاب نماییم. ما به شما برای این که بتوانید در کلاس های تخصصی آموزش زبان ترکی با اساتید معتبر شرکت کنید، آموزشگاه زبان ملل را پیشنهاد می کنیم؛ چرا که در این آموزشگاه حتی در زمان کوتاه می توانید به مهارت های زبان ترکی تسلط پیدا کنید.

سخن پایانی                              

شما اگر قصد مهاجرت کاری و یا تحصیلی دارید و می خواهید مدرک زبان ترکی استانبولی دریافت کنید، می توانید آموزشگاه زبان ملل را انتخاب نمایید. آموزشگاه زبان ملل با اساتید معتبری که دارد برای شما با توجه به شرایطی که دارید، کلاس برگزار می کند. شما با هر سطحی که باشید، می توانید با کمک این آموزشگاه مهارت های زبان ترکی را یاد بگیرید و در آزمون های بین المللی نیز نمره ای مناسب دریافت نمایید.