طرز تهیه قهوه ترک

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ شما را با طرز تهیه قهوه ترک و آموزش صحصیح دم کردن آن به صورت حرفه ای را آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

یکی از خوشمزه ترین و محبوب ترین نوشیدنی گرم در جهان قهوه ترک می باشد .دم کردن قهوه ترک پیچیدگی چندانی ندارد فقط باید نکات دم کردن آن را رعایت کنید. قهوه ترک روشی برای آماده کردن قهوه است که در طول سالیان دراز قهوه نوشی مردمان سرزمین خاورمیانه، آداب و رسوم مخصوصی برای تهیه و سرو کردن آن به وجود آمده است. کمتر قهوه‌ای داریم که اینگونه با فرهنگ و سنت‌های یک جامعه پیوند خورده باشد.

قهوه ترک چه در کافه‌های مشهور استانبول و کافه‌های نزدیک به اماکن دیدنی معروف ترکیه و چه در منزل اهالی محلی ترکیه همراه با آب سرو می‌شود. به این معنا که قبل از نوشیدن قهوه‌، باید یک جرعه آب سرد بنوشید. نوشیدن یک جرعه آب قبل از قهوه، به شما اجازه می‌دهد تا مزه خالص و ناب قهوه ترک را کاملا حس کنید. بیشتر مردم ترکیه قهوه را همراه با باقلوا خوشمزه ترکیه، شکلات و یا شیرینی نوش جان می‌کنند.

طرز تهیه قهوه ترک

دم کردن قهوه

مواد لازم

پودر قهوه ترک : برای هر نفر یک الی دو قاشق چایخوری

آب سرد : برای هر نفر یک فنجان

قهوه جوش مسی

شکر ۱ ق غذا خوری برای هر نفر

طرز تهیه قهوه ترک

طرز تهیه قهوه ترک

ابتدا قهوه و آب را با هم داخل ظرف مخصوص قهوه ترک (قهوه جوش مسی) مخلوط کنید.

از یک قاشق چای‌خوری برای ترکیب قهوه آسیاب شده با آب سرد استفاده کنید. و آهسته آب و قهوه را هم بزنید تا کاملا با هم ترکیب شوند.

خواندن
آزمون یوس yos چیست؟ + توضیحات کامل

اگر دوست دارید قهوه تان شیرین‌ باشد مقداری شکر به آب و قهوه اضافه کنید. هیچوقت در پایان کار به قهوه شکر اضافه نکنید این مورد در طرز تهیه قهوه ترک به روش سنتی خیلی تاکید شده است.

در مرحله بعد، قهوه جوش مسی را روی حرارت قرار بدهید و دو یا سه بار به آرامی هم بزنید. وقتی جوشید و فوم (کف) قهوه بالا آمد قهوه را از روی حرارت بردارید.

با استفاده از یک قاشق چایخوری ، کف‌ها یا فوم قهوه را در هر فنجان قهوه ترک بریزید. دوباره قهوه جوش را روی حرارت قرار دهید و هنگام جوش آمدن آن را از روی حرارت بردارید و قهوه رو داخل فنجان ها بریزید.