طرز تهیه تارت شکلاتی

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ شما را با طرز تهیه تارت شکلاتی خوشمزه و مخصوص آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

تارت شکلاتی یکی از دسر های بی نظیر می باشد که به دلیل طعم فوق العاده و ظاهر عالی ای که دارد، باعث شده است که به عنوان یک دسر خوشمزه در مهمانی و جشن ها مورد استفاده قرار بگیرد. تارت شکلاتی طرز تهیه و مواد اولیه ی بسیار ساده ای دارد و به شکل های مختلفی آماده می شود. در ادامه با آموزش کامل این دسر خوشمزه و پرطرفدار همراه ما باشید.

طرز تهیه تارت شکلاتی

مواد لازم برای تهیه خمیر تارت

  • بیسکویت پتی پور ۲ بسته ( ساده یا شکلاتی)
  • کره ۱۳۰ گرم
  • پودر کاکائو ۲ ق غذا خوری

مواد لازم برای تهیه کراست تارت

  • شکلات تخته ای ۲۰۰ گرم
  • خامه صبحانه ۲۰۰ گرم
  • انواع مغزها به دلخواه به مقدار لازم

طرز تهیه

برای تهیه تارت شکلاتی ابتدا بیسکویت پتی پور را با کمک آسیاب یا غذاساز پودر کنید و یا می توانید با گوشت کوب دستی پودر کنید. کره را در دمای محیط گذاشته تا کمی نرم شود سپس با کمک حرارت غیر مستیقم یا ماکروفر ذوب کنید و به بیسکویت پودر شده اضافه کنید. (می توانید برای اینکه تارت شکلاتی شما رنگ تیره تری داشته باشید مقداری پودر کاکائو نیز اضافه کنید).

از یک قالب تارت با سایز ۲۴ سانتی استفاده کنید و مواد خمیر را داخل قالب ریخته و کف و دیواره ها را خوب پرس کنید و قالب تارت را داخل یخچال گذاشته تا سفت و سرد شود (برای پرس کردن از گوشت کوب دستی استفاده کنید و خوب مواد را منسجم کنید).

خواندن
طرز تهیه چیز کیک نیویورکی ، دسر خوشمزه آمریکایی

شکلات را خرد کنید. سپس شکلات خرد شده را به مدت ۱ دقیقه در ماکروفر قرار دهید یا می توانید با حرارت غیر مستقیم بخار آب بن ماری کنید تا ذوب شود سپس شکلات ذوب شده را به خامه که از قبل به مدت ۳۰ ثانیه داغ کردید اضافه کنید و سریع هم بزنید (در این مرحله اگر تمایل دارید می توانید مغز مورد نظر را اضافه کنید).

قالب تارت را از یخچال خارج کنید و کراست را داخل قالب ریخته و بمدت ۱۵ دقیقه داخل یخچال بگذارید سپس خارج کنید و میوه های دلخواه را به روی آن قرار دهید سپس بمدت ۴ ساعت داخل یخچال بگذارید تا کاملا سفت شود. سپس برای سرو یک ربع قبل از یخچال خارج کنید تا کمی کراست نرم شود و برش بزنید و سرو کنید. نوش جان