طرز تهیه خورش کنگر

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ شما را با طرز تهیه خورش کنگر ، خورش اصیل ایرانی آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

خورشت کنگر از جمله خورشت‌های خوشمزه و اصیل ایرانیست که اصالتاً متعلق به استان کرمانشاه است و عمدتاً به خورشت کنگر کرمانشاهی نیز معروف می‌باشد. همچنین در دیگر شهرها نیز پخت این خورشت مرسوم است و با روش خاص آن ناحیه، طبخ می‌گردد. خورشت کنگر به صورت متداول با گوشت قرمز طبخ می شود ولی می توان آنرا با گوشت های سفید مانند مرغ و بوقلمون هم تهیه کرد. این خورش خوشمزه به عنوان یکی از خورش های فصل بهار شناخته می شود. در ادامه با آموزش کامل طرز تهیه خورشت کنگر همراه ما باشید.

طرز تهیه خورش کنگر

مواد لازم

  • نعنا ۵۰ گرم
  • کنگره ۶۰۰ گرم
  • جعفری ۱۵۰ گرم
  • پیاز ۲ عدد
  • لیمو عمانی ۲ عدد
  • روغن مایع به مقدار لازم
  • گوشت خورشتی ۴۰۰ گرم
  • رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری
  • نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه

ابتدا پیازها را به صورت نگینی ریز خرد کنید سپس یک قابلمه مناسب را روی حرارت قرار دهید و مقداری روغن داخل آن بریزید. کمی صبر کنید تا روغن داغ شود سپس پیاز خرد شده را به آن اضافه کنید و تفت دهید تا پیاز نرم و شفاف شود.

پس از اینکه پیاز نرم شد مقداری زردچوبه به آن اضافه کنید و مقداری تفت بدهید. گوشت را که از قبل به صورت خورشتی خرد کردید به قابلمه اضافه کنید. مخلوط گوشت و پیاز را به خوبی تفت دهید تا گوشت به طور کامل سرخ شود و تغییر رنگ دهد.

خواندن
طرز تهیه آش شله قلمکار اصیل، خوشمزه و مجلسی

سپس رب گوجه فرنگی را اضافه کنید و چند دقیقه دیگر تفت دادن را ادامه دهید تا رب گوجه فرنگی هم سرخ شود، پس از اینکه رب گوجه فرنگی را به خوبی تفت دادید چند لیوان آب جوش به قابلمه اضافه کنید و اجازه دهید گوشت با حرارت ملایم بپزد.

کنگر را پس از تمیز کردن بشویید و آبکشی کنید سپس به اندازه دلخواه خرد کنید، در ادامه نعنا و جعفری را به صورت ساطوری ریز خرد کنید سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار دهید و مقداری روغن داخل آن بریزید پس از اینکه روغن داغ شد کنگر را به همراه نعنا و جعفری داخل تابه بریزید و تفت دهید.

پس از اینکه سبزیجات را کمی سرخ کردید آنها از روی حرارت کنار بگذارید. پس از اینکه گوشت نیم پز شد مخلوط کنگر ، نعنا و جعفری سرخ شده را به قابلمه خورشت اضافه کنید.

لیمو عمانی ها را با یک چنگال سوراخ کنید سپس به مدت ۳۰ دقیقه درون یک لیوان آب قرار دهید تا تلخی لیمو عمانی گرفته شود. یک ساعت مانده به پایان پخت خورش ، لیمو عمانی ها را به همراه مقداری نمک و فلفل سیاه به خورش اضافه کنید و اجازه دهید خورش با حرارت بسیار ملایم جا بیفتد.

در پایان پخت خورش طعم آنرا بچشید و در صورتی که طعم ترش آن کم بود می توانید مقداری آبغوره یا آبلیمو به آن اضافه کنید. پس اینکه خورش به خوبی روغن انداخت و به طور کامل آماده شد آن را به همراه برنج سرو کنید. نوش جان.

خواندن
طرز تهیه سوپ خامه خوشمزه و اصیل

طرز تهیه خورش کنگر