طرز تهیه سوپ ورمیشل

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ شما را با طرز تهیه سوپ ورمیشل خوشمزه و مجلسی آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

سوپ ورمیشل یکی از انواع پیش غذاهای خوشمزه و پرطرفدار بین المللی است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود. انواع سوپ ورمیشل با رشته فرنگی، سبزیجات و مرغ یا آب مرغ درست می‌شوند و طرز تهیه آسانی دارند. از آن‌جایی که ورمیشل خیلی زود لعاب می‌اندازد، سوپ ورمیشل زود جا می‌افتد و برای تهیه‌اش به زمان زیادی نیاز ندارید. همچنین در تهیه این سوپ می‌توانید به سلیقه خود سبزیجات مورد علاقه‌تان را اضافه کنید و دست‌تان در پخت آن کاملا باز است. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سوپ ورمیشل در ادامه با ما همراه باشید.

طرز تهیه سوپ ورمیشل

مواد لازم برای تهیه سوپ ورمیشل

  • پیاز ۲ عدد
  • سینه مرغ ۲۵۰ گرم
  • هویج متوسط ۲ عدد
  • گوجه فرنگی بزرگ ۱ عدد
  • روغن مایع به اندازه کافی
  • رشته ورمیشل خرد شده ۱ پیمانه
  • رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری
  • نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه به اندازه کافی
  • جعفری و لیمو ترش برای طعم دهی و تزیین

طرز تهیه سوپ ورمیشل

طرز تهیه سوپ ورمیشل

ابتدا پیاز را خرد کنید و آن را همراه با سینه مرغ، نمک، فلفل و مقداری آب در قابلمه بریزید. بعد از اینکه سینه مرغ نیم‌پز شد، آن را از قابلمه خارج کنید و ریش ریش کنید. آب مرغ را نگهدارید تا بعدا به سوپ اضافه کنید.

در مرحله بعد یک پیاز دیگر را پوست بگیرید و آن را ریز و نگینی خرد کنید. سپس قابلمه ای که قصد دارید سوپ را در آن آماده کنید را روی گاز قرار دهید. مقداری روغن مایع داخل قابلمه بریزید. سپس پیازهای خرد شده به آن اضافه کنید. کمی پیازها را تفت دهید تا سبک و نرم شوند. سپس مقداری زردچوبه به پیاز اضافه کنید.

خواندن
طرز تهیه کباب حسینی لذیذ و خوشمزه به دو روش

بعد از این که پیازها را کمی تفت دادید، آب مرغ را همراه با یک لیوان آب و مرغ ریش شده به قابلمه اضافه کنید. شعله گاز را زیاد کنید تا سوپ به جوش بیاید. سپس حرارت را کم کنید. سپس گوجه فرنگی ها را رنده کنید و هویج را پوست بگیرید و به صورت نگینی ریز خرد کنید و به سوپ اضافه کنید.

یک ماهیتابه کوچک را روی گاز قرار دهید. مقداری روغن به آن اضافه کنید. صبر کنید تا روغن داغ شود. سپس رب گوجه فرنگی را داخل ماهیتابه بریزید. مقداری نمک، فلفل سیاه و آویشن به رب بزنید و بعد از این که به خوبی سرخ شد، آن را به سوپ اضافه کنید.

بعد از اضافه کردن رب گوجه فرنگی، کمی سوپ را هم بزنید تا یکدست شود. سپس ورمیشل های خرد شده را به سوپ اضافه کنید. در این مدت سوپ را به خوبی هم بزنید تا رشته ها به یکدیگر نچسبند. مراقب باشید که ورمیشل بیش از حد نریزید. مقداری که اضافه کردید کمی هم بزنید و اجازه دهید ورمیشل نرم شود و زمانی که نرم و باز شد اگر احساس کردید کافی نیست مقداری دیگر اضافه کنید.

به طور معمول باز شدن ورمیشل در سوپ به ۱۵ دقیقه زمان نیاز دارد. در این ۵ دقیقه نهایی مراحل پخت سوپ، گشنیز و جعفری را به صورت ساطوری خرد کنید و به سوپ اضافه نمایید. بعد از چند دقیقه سوپ را داخل ظرف مناسب بکشید و آن را با آب لیمو ترش تازه میل کنید.