طرز تهیه شیرینی مرنگ

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ شما را با طرز تهیه شیرینی مرنگ پفکی و خوشمزه آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

شیرینی پفکی یا مرنگ (Meringue) ، محصولی است که از به‌ هم زدن سفیده تخم مرغ و شکر حاصل شده و برای تهیه شیرینی و کیک، یا تزئین آنها بکار برده می شود.  شیرینی مرنگ به دلیل رنگارنگ بودنش است که بسیار جذاب می باشد همچنین تهیه این شیرینی کار بسیار راحتی است. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی مرنگ در ادامه با ما همراه باشید.

طرز تهیه شیرینی مرنگ

مواد لازم

  • سفیده تخم مرغ ۱ پیمانه
  • پودر شکر ۲ پیمانه
  • وانیل یک چهارم قاشق چای خوری
  • آب لیمو چند قطره
  • رنگ خوراکی به مقدار لازم

طرز تهیه

برای تهیه شیرینی مرنگ ، ابتدا تخم مرغ ها را از قبل از یخچال بیرون آورید تا به دمای محیط برسد، همزن و ظرفی که قرار است سفیده را در آن بزنید خوب تمیز کرده و خشک نمایید.

سفیده های تخم مرغ را از زرده جدا کرده و سپس سفیده ها را در کاسه ای بریزید و با همزن برقی خوب هم بزنید تا پف کرده و رنگ آن سفید شود.

در این مرحله پودر شکر را افزوده و مجددا هم بزنید تا سفیده تخم مرغ با پودر شکر ترکیب شده و حالت کشدار پیدا کند. در این مرحله وانیل و آب لیمو را مخلوط کرده و به مواد اضافه کنید و با کمک لیسک به شکل دورانی هم بزنید تا پف مواد از بین نرود.

خواندن
طرز تهیه رنگینک ، دسر خوشمزه جنوبی

اگر دوست دارید مرنگ های رنگی داشته باشید در این مرحله رنگ مورد نظرتان را اضافه کنید. سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید ، مواد را داخل قیف بریزید و با ماسوره شکوفه مرنگ ها را با فاصله از هم داخل سینی بریزید. مرنگ ها را برای یک ربع تا ۲۰ دقیقه با دمای ۱۲۰ الی ۱۳۰ درجه بپزید.

بعد از اینکه مرنگ ها پخت و آماده شد آن را از فر خارج کرده و برای تزیین ترافل های رنگی روی آن بپاشید. نوش جان.

طرز تهیه شیرینی مرنگ