طرز تهیه نان پستو ریحان

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ شما را با طرز تهیه نان پستو ریحان آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

پختن نان می تواند بسیار لذت بخش باید به خصوص وقتی که در آن مواد خوراکی مقوی و خوشمزه نیز به کار رفته باشد مانند نان ریحان . نان پستو ریحان یکی از خوشمزه ترین نان های خانگی است. اولین مرحله برای تهیه نان ریحان ، آماده کردن سس پستو است که سسی بر پایه ریحان می باشد. در ادامه با آموزش طرز تهیه سس پستو و نان ریحان همراه ما باشید.

طرز تهیه نان پستو ریحان

مواد لازم 

  • پودر مخمر یک قاشق غذاخوری
  • آرد ۲۵۰ گرم
  • شیر ۱۶۰ میلی لیتر
  • نمک و فلفل یک دوم قاشق چای خوری
  • شکر یک دوم قاشق چای خوری
  • روغن چهار قاشق غذاخوری
  • روغن زیتون رومالی به مقدار لازم
  • پنیر موزارلا رنده شده چهار قاشق غذاخوری
  • سیر ۳ حبه
  • برگ ریحان ۲ لیوان

طرز تهیه نان ریحان

برای تهیه نان ریحان ابتدا شیر ولرم و شکر و مخمر را با هم مخلوط کنید و با درپوش اجازه دهید تا پف کرده و عمل آید (اگه مخمر فوریه نیازی به عمل آوری نیست). سپس با روغن و ۲۵۰ گرم آرد و نمک کاملا ورز دهید اگه لازم بود میتوانید تا ۲۸۰ گرم آرد استفاده کنید تا جایی که خمیر به دست نچسبد.

ظرفی را با روغن زیتون چرب کنید و خمیر را درون آن قرار دهید درِ ظرف را گذاشته و اجازه دهید تا حجم خمیر دوبرابر شود. سپس پف خمیر را با دست بگیرید و روی سطح صافی از ۲۰ گرم آرد باقیمانده در صورت نیاز برای ورز دادن استفاده کنید.

خواندن
طرز تهیه خمیر پیتزا خانگی و حرفه ای

سپس خمیر را سه قسمت کرده و اولی رو با وردنه بصورت دایره باز کنید و روی کاغذ روغنی بذارید روی خمیر نصفی از سس پستو را پخش کرده و سپس خمیر دوم را روی آن قرار دهید و مجددا سس پستو روی آن پخش کنید و در آخر خمیر سوم را هم باز کرده و روی خمیر دومی قرار دهید.

سپس با کاتر از لبه های خمیر تا نرسیده به مرکز برش بزنید ابتدا دایره را به چهار قسمت و سپس هر قسمت را چهار قسمت دیگه تا کلا خمیر دایره ای شکل رو به ۱۶قسمت تقسیم کنید هر قسمت رو بپیچونید و بهش شکل بدهید.

سپس خمیر را استراحت دهید تا حجم بگیرد روی آنرا پنیر پارمزان بپاشید درون فری که از قبل با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم شده حدودا ۲۵ دقیقه قرار دهید.نوش جان.

طرز تهیه سس پستو ریحان

ابتدا برگ های ریحان را پاک کنید و بشورید و روی دستمال خشک کن قرار دهید تا خشک شود.

داخل غذاساز یا آسیاب برگ ریحون را به همراه سیر و پنیر پارمزان و کمی نمک و فلفل سیاه ریخته و چند پالس بزنید در حین همزدن چند بار روشن و خاموش کنید و تا تمام مواد خوب با هم ترکیب شود.

دستگاه غذاساز را روی دور کند بگذارید و روغن را به صورت قطره ای از بالای دستگاه بریزید تا به خوبی و آرامی با سس مخلوط شود. به همین راحتی سس پستو ما حاضر است آن را با پاستا ها و انواع غذا میل کنید. سس پستو را داخل ظرف شیشه ریخته و درب آن را محکم کنید. نوش جان

خواندن
طرز تهیه نان صبحانه نرم و خوشمزه به روش خانگی

طرز تهیه نان پستو ریحان