طرز تهیه پاریس برست

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ شما را با طرز تهیه پاریس برست آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

شیرینی پاریس برست یکی از انواع شیرینی های خوشمزه بین المللی است که با طعم های متنوعی تهیه می شود. این شیرینی خوشمزه که یکی از معروف ترین شیرینی های کشور فرانسه است، نوعی شیرینی مجلسی محسوب می شود که برای پذیرایی در مهمانی های خاص مورد استفاده قرار می گیرد.

نکته جالب در مورد شیرینی پاریس برست این است که این شیرینی از نظر ظاهری شباهت زیادی به شیرینی خامه ای یا همان نون خامه ای نارنجکی ما ایرانی ها دارد. پس اگر به شیرینی های خامه ای علاقمند هستید حتما این شیرینی خوشمزه و لاکچری را در منزل تهیه کنید.طرز تهیه پاریس برست

مواد لازم برای تهیه پاریس برست

آب: ۱/۲ پیمانه

شیر: ۱/۲ پیمانه

کره آب شده: ۱/۲ پیمانه

شکر: سه قاشق چایخوری

نمک: ۱/۲ قاشق چایخوری

آرد الک شده: یک و ۱/۲ پیمانه

تخم مرغ: ۴ عدد

بادام پرک: به مقدار لازم

وانیل: به مقدار لازم

خامه قنادی: به میزان لازم

فندق خام: ۲/۳ پیمانه

طرز تهیه پاریس برست

طرز تهیه شیرینی پاریس برست

ابتدا آرد را خوب الک کرده تا کاملا یک دست شود و بهم چسبیدگی ها از بین برود.سپس کره را داخل قابلمه ای قرار میدهیم و قابلمه را حرارت میدهیم (حرارت ملایم) ، تا جایی حرارت میدهیم که ذوب شود. آب و شکر و نمک را به آن اضافه میکنیم. حالا باید صبر کنیم تا اینکه شکر کاملا حل شود و شروع به جوشیدن کند.

خواندن
طرز تهیه شیرینی گردویی خانگی و خوشمزه

آرد را به قابلمه اضافه میکنیم و با یک قاشق چوبی سریع مواد را مخلوط میکنیم . این کار را باید خیلی سریع انجام بدهیم تا مواد گلوله گلوله نشود.

حالا باید خمیر را داخل ظرف با قاشق به صورت مرتب باز میکنیم و جمع میکنیم و چپ و راست و زیر و رو میکنیم ، این کار باعث میشود رطوبت از خمیر خارج شود، بعد از خارج شدن رطوبت از خمیر ، خمیر خنک میشود . این کار حدود ۱۰ دقیقه طول میکشد.

در این مرحله خمیر به صورت ملایم خنک شده است ، حالا باید خمیر نه خیلی داغ باشد و نه خیلی سرد بلکه باید ملایم باشد . یعنی نباید به صورتی باشد که تخم مرغ داخل آن بپزد. حالا خمیر را داخل یک کاسه میریزیم و تخم مرغ ها را به آن اضافه میکنیم و خوب هم میزنیم تا جایی که یکدست شود.

وقتی آخرین تخم مرغ را اضافه میکنیم وانیل را اضافه میکنیم. سینی فر را بیرون می آوریم و فر را روشن میکنیم تا گرم شود ، فر را روی ۲۰۰ درجه قرار میدهیم تا گرم شود.

سینی فر را با یک کاغذ آغشته به روغن میپوشانیم ، ماسوره گرد یا ستاره ای و یا هر مدلی که تمایل داریم را داخل قیف قرار میدهیم و خمیر را داخل آن میریزیم و با فاصله خمیر را به هر صورت که تمایل داریم روی سینی پایپ میکنیم.

نازک یا زخیم بودن پایپ ها باعث میشود تا پاریس برست یکسان پخته نشود. برای همین اگر به صورت حلقه ای پایپ میکنیم دو مرتبه روی هم انجام میدهیم تا نان ها نازک نشود.سپس در آخر روی آنها مقداری بادام پرک میریزیم . حالا سینی را داخل فر میگذاریم تا با همان ۲۰۰ درجه به مدت ۳۰دقیقه نان ها بپزد.

خواندن
طرز تهیه کیک زبرا (کیک دو رنگ) به روش خانگی و خوشمزه

پاریس برست ها را از داخل فر بیرون می آوریم ، اجازه میدهیم خنک شود. و با یک پارچه روی آن ها را میپوشانیم تا خشک نشوند. خامه را با همزن بزنید تا فرم بگیرد. پودر فندق را اضافه کنید و هم بزنید. بعد داخل قیف یریزید. حالا نان ها را از وسط نصف کنید و مابین نان ها خامه را ماسوره کنید و در آخر با پودر قند تزیین کنید.