طرز تهیه کیک شعریه

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ طرز تهیه کیک شعریه ، یکی از خوشمزه ترین شیرینی های بین المللی را خواهیم داشت. در ادامه همراه ما باشید.

کیک شعریه یکی از کیک های محبوب و خوشمزه عربی و بین المللی است. در تهیه این کیک از رشته هایی به نام شعریه استفاده می شود که می توانید آن را از فروشگاه های لوازم قنادی تهیه کنید. رشته شعریه که به آن نودل پاکستانی نیز می گویند در تهیه بسیاری دسرها چون باقلوا کاربرد دارد.

دستور تهیه کیک شعریه بسیار راحت است. اگر می خواهید خودتان در خانه این کیک خوشمزه را درست کنید، در ادامه با طرز تهیه کیک شعریه عربی خانگی، خوشمزه و مجلسی با ما باشید.

طرز تهیه کیک شعریه
طرز تهیه کیک شعریه

مواد لازم

  • رشته شعریه ۱ بسته
  • شیرعسلی نصف قوطی
  • تخم مرغ ۳ عدد
  • شکر ۳/۴ پیمانه
  • آرد ۱ پیمانه
  • ماست ۳/۴ پیمانه
  • روغن مایع ۳/۴ پیمانه
  • پودر نارگیل ۱ پیمانه
  • بیکینگ پودر ۱ قاشق غذاخوری
  • نمک ۱/۴ قاشق چایخوری
  • پودر هل ۱ قاشق چایخوری
  • وانیل نوک قاشق چایخوری

طرز تهیه کیک شعریه

قبل از شروع ابتدا باید تمام مواد را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند و خیلی سرد یخچالی استفاده نشود. فر را نیز با دمای ۱۸۰ درجه روشن کنید تا گرم شود. سپس آرد، بیکینگ پودر و نمک را با هم مخلوط کنید و سه بار الک کرده تا سبک شود، بعد از الک کردن، پودر نارگیل را هم به آن اضافه کنید و هم بزنید و این مخلوط را کنار بگذارید.

خواندن
طرز تهیه چیز کیک انار خوشمزه و مجلسی

در ادامه تخم مرغ را به همراه وانیل و شکر داخل کاسه ریخته و با همزن برقی به مدت ۶ دقیقه هم بزنید تا خوب تخم مرغ ها کشدار و حجیم شوند و بعد روغن و ماست را به ترتیب به کاسه اضافه کنید و با افزودن هر کدام ۱ دقیقه دیگر نیز هم بزنید. حالا مخلوط آرد را طی سه مرحله به مواد کیک اضافه کنید و با لیسک به صورت دورانی مواد را هم بزنید تا یکدست شود.

کف و دیواره یک قالب کمربندی با قطر ۲۰ سانت را چرب کنید و کف آن کاغذ روغنی بیندازید. مایه کیک را داخل قالب ریخته و سه بار به سطح بکوبید. در ادامه رشته شعریه را با دست خرد کنید و روی مایه کیک بریزید. حالا قالب کیک را در فر از قبل گرم شده به مدت ۳۰ الی ۳۵ دقیقه در دمای ۱۸۰ قرار دهید تا کیک پخته و رویه آن طلایی شود.

پس از پخته شدن، کیک را از فر خارج کنید و همان طور که داغ است و همان داخل قالب، شیر عسلی را روی کیک ریخته و صبر کنید تا جذب آن شود. (مقدار شیر عسلی بستگی به ذائقه شما داره و می‌تونید مقدارش رو کم و زیاد کنید). سپس کیک را از قالب خارج کنید و با مواد دلخواه چون گل محمدی و پودر پسته تزئین کنید.

طرز تهیه کیک شعریه
طرز تهیه کیک شعریه

نکات پخت

  1. مقدار شیرینی این کیک شعریه به ذائقه شما بستگی دارد اگر کم شیرین دوست دارید همان نصف قوطی شیر عسلی را بریزید. در غیر این صورت می توانید کل قوطی را بریزید.
  2. همچنین برای کم شیرین شدن کیک خود، شکر را تا ۱/۲ پیمانه نیز می توانید اضافه کنید.
  3. در صورت دلخواه می توانید شیرعسلی را از مواد دستور بالا حذف کنید.
  4. برای اینکه رشته شعریه خوش‌رنگ‌تر شود می توان ابتدا رشته را خرد کرده و داخل ماهیتابه بدون روغن روی حرارت ملایم تفت دهیم. رشته ها را مرتب هم می‌زنیم تا تغییر رنگ دهد و سپس کنار می گذاریم تا سرد شود و در آخر روی مایه کیک میریزیم.
  5. دقت کنید دماهای فرها با هم متفاوت هستند پس بعد از ۳۵ دقیقه با خلال دندان از مرکز کیک آن را چک کنید و اگر نیاز بود زمان بیشتری دهید.
خواندن
طرز تهیه پودینگ زعفرانی خوشرنگ و خوشمزه به 2 روش

مقالات آشپزی بیشتر بخوانید: