طرز تهیه چیز کیک کیوی

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ شما را با طرز تهیه چیز کیک کیوی خوشمزه و مجلسی آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

چیز کیک کیوی یک نوع دسر یا کیک بسیار خوشمزه و شیک است که طرفداران زیادی دارد. تلفیق پنیر و شکر کنار هم، طعم فوق العاده ای ایجاد می کند. این چیز کیک به صورت سه لایه است که لایه اول آن از بیسکوییت تشکیل شده است. لایه دوم از پنیر و خامه تهیه می شود. لایه سوم را ژله و میوه کنار آن تشکیل می دهد. چیز کیک کیوی دستور تهیه بسیار راحتی دارد. در ادامه با طرز تهیه چیز کیک کیوی همراه ما باشید.

طرز تهیه چیز کیک کیوی

مواد لازم

  • بیسکویت ( پتی پور یا دایجستیو ) ۲ بسته
  • کره ۱۰۰ گرم
  • پنیر ماسکاراپونه ۲۰۰ گرم
  • خامه صبحانه ۲۰۰ گرم
  • شکر ۶ ق غذا خوری
  • ژلاتین ۱ ق غذا خوری
  • آب ۴۰ میلی لیتر
  • ژله کیوی ۱ بسته
  • کیوی ۸ عدد + ۸ ق غذا خوری شکر

طرز تهیه

برای تهیه چیز کیک کیوی ابتدا بیسکویت را با کمک غذاساز یا گوشکوب دستی کاملا پودر کنید. سپس کره را ذوب کرده و با بیسکویت ها کاملا مخلوط کنید. سپس کف یک قالب کمربندی را چرب کرده و مخلوط بیسکویت ها را کف ظرف می ریزیم و با کمک کف یک لیوان خوب منسجم می کنیم و بمدت ۳۰ دقیقه داخل یخچال قرار می دهیم تا کراست ما حاضر شود.

آب را داخل کاسه ای ریخته و ژلاتین را روی آن بریزید تا حالت اسفنجی پیدا کند سپس روی حرارت بخار آب قرار داده تا بن ماری شود و ژلاتین کاملا حل شود.

خواندن
طرز تهیه پای سیب فرانسوی ، خوشمزه و خانگی

در ظرف دیگر پنیر ماسکارپونه یا پنیر خامه ای را با خامه صبحانه و شکر را با دور تند همزن خوب بزنید تا مخلوط شوند. سپس ژلاتین سرد شده را با پنیر و خامه مخلوط و هم بزنید. سپس قالب را از یخچال خارج کرده و لایه پنیری را اضافه کنید سطح چیز کیک را صاف و برای ۴۵ دقیقه در یخچال قرار دهید تا نیم بند شود.

کیوی ها را پوست کنده و حلقه کنید و با ۸ ق شکر مخلوط کنید و با ۱/۲ لیوان آب بگذارید به مدت ۱۰ دقیقه پخته شود (اگر این مرحله را انجام ندهید کیوی بدلیل آنزیمی که دارد در ژله بسته نمی شود و حتما باید با شکر پخته شود) سپس ژله کیوی را با ۱ لیوان آبجوش مخلوط و بن ماری کنید (حرارت غیر مستقیم).

سپس نصف آن را روی لایه پنیری ریخته و در یخچال بگذارید ، ژله نیم بند که شد کیوی ها را روی ژله چیده و مابقی ژله کیوی را روی آن ها بریزید و به مدت ۴ ساعت در یخچال قرار دهید تا خوب منسجم شود سپس از یخچال خارج و دور تا دور چیز کیک را آزاد کنید و کمر قالب را باز کرده و در ظرف سرو گذاشته و میل کنید. نوش جان.

نکته: استفاده از پودر ژله اختیاری است. می توانید به جای پودر ژله از پوره کیوی ، کرم کیوی و یا خامه قنادی با طعم کیوی نیز استفاده کنید.

طرز تهیه چیز کیک کیوی